اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۳۵

چرخه معیوب چاقی و بی‌تحرکی دانش‌آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: با توجه به آمارها باید جنبش سراسری آمادگی جسمانی در دانش‌آموزان راه‌اندازی و توسعه یابد. مهرزاد حمیدی گفت: باید تلاش کنیم منزلت تربیت‌بدنی را در استان، منطقه و مدرسه بالا ببریم. امروز تربیت‌بدنی یکی از بخش‌های اولویت‌دار در نظام تعلیم و تربیت کشور است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: هر دانش‌آموز در طول دوره ۱۲ساله تحصیلی خود مجموعا حدود ۳۰۲ ساعت درس تربیت‌بدنی را می‌گذرانند که بسیار ناچیز است و با شرایط کنونی زندگی ماشینی جای تامل دارد.

او با تاکید بر اینکه دانش‌آموز امروز برای تحرک در فضای آموزشی چیزی جز ساعت درس تربیت‌بدنی ندارد، افزود: کافی است که فعالیت دانش‌آموزان را در زندگی شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی کنونی با گذشته قدری مقایسه کنید و قبول کنیم که دانش‌آموز امروز در خانه و محله تقریبا به بی‌تحرکی صرف رسیده و این باعث چرخه معیوب چاقی و بی‌تحرکی شده است. حمیدی با تمجید از پویا شدن ساعت درس تربیت‌بدنی، این مهم را کافی ندانست وگفت: باید تلاش کنیم ساعت درس تربیت‌بدنی افزایش یابد. اکنون ساعت درس تربیت‌بدنی هویت و شخصیت ماست و مستقیما با سلامت نسل در ارتباط است و با تمام وجود از آن حفاظت و صیانت می‌کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چشم‌انداز ما این است که دانش‌آموزان حداقل روزی ۴۵دقیقه فعالیت حرکتی داشته باشند. او اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم و با نشاط داشته باشیم، ریشه آسیب‌های اجتماعی را بخشکانیم و اقتدار و امنیت کشور را توسعه دهیم، باید تربیت‌بدنی و ورزش را در دانش‌آموزان توسعه دهیم و جنبش آمادگی جسمانی را راه‌اندازی کرده و توسعه دهیم.

برقراری «بیمه بیکاری» آسیب‌دیدگان زلزله

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای حدود 10 هزار نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه که بیمه تامین اجتماعی داشته و بیکار شده‌اند، خبر داد.

 محمدتقی نوربخش گفت: از همان ساعات اولیه زلزله نیروهای تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف پای کار بودند و به مردم ارائه خدمات داشتند.

او افزود: حدود 600 نفر از مصدومین زمین لرزه به دو بیمارستان تامین اجتماعی در کرمانشاه مراجعه کردند و 100 نفر نیز به مراکز درمانی تهران اعزام شدند که افراد بیمه شده و غیر بیمه شده بودند. به گفته این مسوول، از این 600 نفر مراجعه‌کننده 210 نفر آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حمایت‌هایی که قرار است از زلزله‌زدگانی که بیمه تامین اجتماعی دارند صورت گیرد، ادامه داد: قرار است مستمری و بیمه بیکاری این افراد خارج از نوبت و ظرف مدت یک هفته پس از مراجعه برقرار شود. نوربخش از برقراری بیمه بیکاری این افراد از آذرماه خبر داد.

او پیش بینی کرد، حدود 10 میلیارد تومان در ماه برای بیمه بیکاری بیمه‌شدگانی که بیکار شده‌اند پرداخت شود و یادآوری کرد: این مبلغ برای حدود 10 هزار نفر خواهد بود. نوربخش اظهار کرد: این خدمات فقط برای بیمه‌شدگان در چهار شهرستان زلزله زده اصلی یعنی قصرشیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و گیلانغرب است. او افزود: اگر از بیمه‌شدگان ما افرادی در سایر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری باشند، از بعد هزینه درمان، حمایت‌هایی از آنها صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: به علاوه به مستمری بگیرانی که در اثر زلزله دچار حادثه شدند نیز وام ضروری تا میزان چهار میلیون تومان برای امور اضطراری پرداخت خواهد شد. به گفته این مسوول، کارفرمایانی که به دلیل زلزله خصوصا در شهرک صنعتی سرپل ذهاب آسیب دیدند نیز از نظر پرداخت حق بیمه حمایت می‌شوند تا بتوانند با دغدغه کمتری بازسازی صنایع خود را انجام دهند. نوربخش گفت: افرادی که بخواهند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند باید به مراکز تامین اجتماعی مراجعه کنند.

دلیل بارش کم در کشور چیست؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی بارش و دمای کشور طی سه ماه آینده از تداوم کم بارشی تا آخر آبان ماه خبر داد و دلیل بارش‌های کم در پاییز امسال را تشریح کرد.

احد وظیفه اظهار کرد: داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی سازمان هواشناسی و وزارت نیرو به علاوه اطلاعات مرکز ملی خشکسالی - که رخداد بارش‌ را در کشور پایش می‌کنند- نشان می‌دهد از اول مهر ۹۶ تا ۲۸ آبان‌ماه ۹۶، غیر از استان اردبیل در بقیه مناطق کشور شرایط کم‌بارشی حاکم بوده است.

او با بیان اینکه بارش‌های کشور از ابتدای سال زراعی (اول مهر۹۶) تاکنون از میزان بارش‌های معمول هر ساله کمتر بوده است، گفت: بارش کل کشور در ۵۰ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت، ۵۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس گزارش مرکز اقلیم‌شناسی کشور در مرکز و شمال غرب کشور طی ماه‌های آذر و دی ۹۶، شرایط کم‌بارشی حاکم خواهد بود همچنین برای ماه‌های آذر، دی و بهمن برای جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور شرایط کم‌بارشی پیش‌بینی می‌شود و مقادیر بارشی کمتر از حد نرمال خواهد بود. وظیفه در مورد شرایط دمایی کشور گفت: دمای غالب مناطق کشور به ویژه حوزه زاگرس شامل جنوب تا شمال غرب کشور طی سه ماه آذر، دی و بهمن در حد یک تا یک و نیم درجه بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل کاهش بارش و افزایش دمای فصل پاییز تصریح کرد: الگوی جوی در فصل تابستان، به گونه‌یی است که در جوهای بالا یک واچرخند جنب حاره‌یی در خاورمیانه حاکم است و شرایط صعود را از جو می‌گیرد و شرایط فرونشینی حاکم می‌شود. این شرایط فرصت شکل‌گیری ابر و سامانه بارشی را می‌گیرد.

 

ارسال نظر