درآمد 82 میلیاردی بیمه، کارگزاری حج و هلال احمر از زائران اربعین

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۵۱
درآمد 82 میلیاردی بیمه، کارگزاری حج و هلال احمر از زائران اربعین

تا روز یک‌شنبه 2 میلیون 300 هزار زائر برای مراسم اربعین ویزا گرفتند که با این تعداد زائر، بیمه 43 میلیارد و 240 میلیون تومان، کارگزاری سازمان حج و زیارت 25 میلیارد و 70 میلیون تومان وجمعیت هلال احمر 14 میلیارد و 260 میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

براساس آمار ارائه شده، تا روز یک‌شنبه 14 آبان برای

2 میلیون 300 هزار زائر ویزا صادر شده است. حتی شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین هم با تایید این آمار گفت که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است. بر این اساس از هر زائر اربعین مبلغ 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر گرفته می‌شود که بدین‌ترتیب بیمه تا روز یک‌شنبه از زائرین اربعین 43 میلیارد و 240 میلیون تومان درآمد داشته است. همچنین کارگزاری سازمان حج و زیارت از هر زائر

10 هزار و 900 تومان دریافت کرده که درآمد کارگزاری سازمان حج تا روز یک‌شنبه به 25 میلیارد و 70 میلیون تومان رسیده است.

جمعیت هلال احمر که نهادی است باید بصورت رایگان خدمات ارائه کند نیز از هر زائر اربعین شش هزار و 200 تومان بصورت اجباری دریافت کرد که درآمد این جمعیت هم به 14 میلیارد و 260 میلیون تومان رسیده است.

از آنجا که سفر به مراسم اربعین همچنان ادامه دارد و هنوز مردم برای گرفتن ویزا مراجعه می‌کنند، درآمد این دستگاه‌ها از مراسم اربعین افزایش خواهد یافت. با این حال بیمه، جمعیت هلال احمر و کارگزاری سازمان حج تاکنون 82 میلیارد و 570 میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

سایت الف در این باره نوشت: دریافت این پول‌ها از زائرین اربعین در حالی است که برخی از مراجع تقلید از اینگونه درآمدهای دستگاه‌های دولتی از زائرین اربعین انتقاد کردند. از جمله حضر آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید روز چهارشنبه گذشته در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با انتقاد از گرفتن پول از زائرین اربعین گفتند: دولت به این مراسم به عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

همچنین تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، با انتقاد از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با امور اربعین از گرفتن این پول‌ها انتقاد کردد و خواستار بازگشت این پول‌ها به مردم شدند.

 

ارسال نظر