ثبت اطلاعات 60 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۳۷
ثبت اطلاعات 60 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت

معاون بهداشت وزیر بهداشت، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت را اولویت این معاونت خواند و گفت: تاکنون اطلاعات ۶۰ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده و در آینده تمام سامانه‌های موجود، تحت پرونده الکترونیک سلامت قرار می‌گیرند.  دکتر علیرضا رییسی ضمن اعلام این خبر گفت: پرونده الکترونیک سلامت بسیار فراتر از سامانه‌هایی است که تاکنون ایجاد شده است و تمام اطلاعات ایرانیان از بدو تولد تا مرگ باید در این پرونده ثبت شود.

رییسی افزود: پرونده الکترونیک سلامت با سطوح دسترسی مشخص در اختیار تمام مراکز بهداشتی، درمانی، پاراکلینیک، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و حتی بخش‌های خصوصی بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد. البته اطلاعات سلامت هر فرد محفوظ خواهد بود و پس از انجام سیاست‌گذاری‌های لازم، اطلاعات افراد در یک سطح‌بندی خاص در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد.  معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای اجرای تمام طرح‌ها برنامه زمانبندی مشخص در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر چند سامانه در کشور طراحی شده که اطلاعات در آن ثبت می‌شود. این سامانه‌ها تحت پرونده الکترونیک سلامت قرار خواهند گرفت و به همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی لینک خواهد شد.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را مورد اشاره قرار داد و گفت: این برنامه یکی از اولویت‌های حوزه بهداشت خواهد بود و تمام اجزای آن بررسی شده و در فاز نخست به صورت پایلوت در ۱۵ استان تا پایان سال اجرا خواهد شد. تمام پزشکانی که در برنامه پزشک خانواده کار می‌کنند باید دوره آموزش شش ماهه را گذرانده باشند، زیرا در کوریکولوم پزشکی عمومی نیز شش ماه آموزش این برنامه گنجانده شده است.

رییسی تصریح کرد: برنامه آموزش و تربیت متخصصان پزشکی خانواده نیز در حال انجام است، زیرا این پزشکان در اجرایی شدن هرچه بهتر این برنامه نقش ویژه‌یی دارند. فاز یک برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تا پایان سال ۹۷ اجرایی می‌شود و طبق پیش بینی‌ها بیش از نیمی از کشور تحت پوشش خواهند رفت.  بنابر اعلام وب‌دا، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بین سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ نیز با کامل شدن پرونده الکترونیک سلامت، برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار، زیر ۵۰ هزار و زیر ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار نفر اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر