زنان در پست‌های عالی مدیریتی ناپدید می‌شوند

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱
زنان در پست‌های عالی مدیریتی ناپدید می‌شوند

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از ارائه کارنامه فصلی به دستگاه‌های مختلف مبنی بر عملکرد آنان در بهره‌مندی از زنان در پست‌های مدیریتی خبر داد.

معصومه ابتکار با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت توجه به نشاط، عزت نفس و توانمندی نسل جوان به‌ویژه دختران است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد خودشکوفایی و افزایش مهارت‌های زنان و جوانان توانمندی‌های آنان را افزایش دهیم و نگاه امیدوارانه‌یی را نسبت به آینده در آنان ایجاد کنیم. او با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی در حوزه زنان باید در یک راستا باشند اظهار کرد: برنامه‌یی که در حال حاضر در دستور کار این نهادها قرار دارد همان برنامه ششم توسعه است که ماده 101 آن به شکل اختصاصی برنامه‌های اجرایی در این حوزه را شامل می‌شود و به زودی در دولت به تصویب خواهد رسید.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به شورای اجتماعی کشور که امروز با حضور روحانی برگزار شده است، ادامه داد: در این جلسه قوه قضاییه طرح‌ها و برنامه‌های خود را در خصوص مداخله در اعتیاد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در حوزه اعتیاد به بیان راهکارهای خود پرداخت.

ابتکار در خصوص حضور زنان در پست‌های مدیریتی عالی اظهار کرد: در صورتیکه زنان با گذراندن سلسله مراتب اداری که توسط شورای عالی اداری پیش‌بینی شده است به پست‌های مدیریتی بالا دست پیدا کنند، دستاوردی که از این طریق برای آنان ایجاد خواهد شد از حضور یک وزیر زن در کابینه نیز بیشتر خواهد بود. با طی این مسیر به شکل آهسته و پیوسته کشور نیز به مرحله‌یی خواهد رسید که به شکل گسترده از حضور زنان بهره‌مند شود.

او با انتقاد از تحلیل‌های آماری که توسط بعضی از دستگاه‌های کشور ارائه شده و ادعا می‌کند که از 30 درصد زنان در پست‌های اجرایی خود استفاده کرده‌اند افزود: نباید فراموش کرد که این مصوبه شامل بهره‌مندی از زنان تنها در مدیریت اجرایی و میانی نیست بلکه باید از آنان در تصمیم‌سازی و مدیریت عالی نیز استفاده شود. این در حالی است که شاهدیم که زنان در پست‌های عالی مدیریتی تقریبا ناپدید می‌شوند.

ابتکار با تاکید بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشبرد و موفقیت در طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بررسی‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهند که رشد قابل قبولی در دهه‌های اخیر در حوزه سمن‌ها اتفاق افتاده است و می‌توان از این پتانسیل برای افزایش امید اجتماعی استفاده کرد.

 

ارسال نظر