معاون جوانان به دنبال تفکیک از وزارت ورزش و جوانان

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۲۸

وزیر ورزش و جوانان چندان موافق کم شدن دایره قدرتش در این وزارتخانه نیست و به همین دلیل چهار سال تلاش در بخش‌هایی از دولت برای تفکیک بخش جوانان از این وزارتخانه و تشکیل سازمان ملی جوانان بی‌نتیجه بوده است.

اما حالا هم حسن روحانی، رییس‌جمهوری، در تبلیغات انتخاباتی وعده احیای سازمان ملی جوانان را داد و هم محمدمهدی تندگویان، معاون جدید ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بر این جداسازی تاکید دارد. او با اشاره به ادامه پیگیری‌های معاونت جوانان برای تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان و رایزنی با نمایندگان مجلس در این مورد گفت: موضوع لایحه جداشدن معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان در مجلس در حال بررسی و پیگیری است و با بازخوردهای مثبتی که از نمایندگان مجلس دریافت کرده‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم به زودی این معاونت به شکل مستقل و در قالب سازمان جوانان به کار خود ادامه دهد. محمد مهدی تندگویان به ایسنا گفت: جدا شدن معاونت جوانان از وزارت ورزش و تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات ورزش و جوانان در کمیسون فرهنگی، دو موضوع جداگانه هستند که در دستور کار مجلس قرار گرفته‌اند. در حال حاضر آنچه در حال پیگیری آن در مجلس هستیم مربوط به بخش وزارتی ماست؛ ساختار وزارت ورزش وجوانان در حال مصوب شدن در مجلس است و این درحالی است که قبلا این‌طور نبود.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این دو موضوع در کمیسیون‌های مختلف مجلس درحال بررسی و پیگیری هستند اظهارکرد: یک بخش را من و سایر نمایندگان به وزارتخانه می‌دهیم، چرا که موضوعش وزارتخانه ایست و بخشی از آن هم به حوزه جوانان برمی‌گردد.

او همچنین درباره احتمال برگزاری مجدد جشنواره جوان ایرانی که تحت عنوان «جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)» برگزار می‌شد نیز گفت: برنامه جدید ما این است که نه با همان عنوان اما با همان مدل پیشین، جشنواره‌های متفاوتی برگزار کنیم که هدف آن شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان باشد.

 

ارسال نظر