توسعه صنعتی عسلویه بدون توجه به محیط زیست بود

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷

وضعیت محیط زیستی عسلویه بحرانی است؛ کاگرانی هم که در این منطقه کار می‌کنند، با مشکلات جدی رو‌به‌رو هستند، اما در سال‌های گذشته موضوع زیست‌محیطی پارس جنوبی و عسلویه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این رابطه گفته است: توسعه صنعتی در عسلویه با توسعه محیط زیست همگام نبوده و باعث تخریب محیط زیست این منطقه شده است. عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های مختلف اقدامات خوبی داشته است.

او به توسعه تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع در منطقه پارس جنوبی اشاره و اظهارکرد: در این منطقه شاهد وجود مشکلات زیست‌محیطی فراوانی هستیم. رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه خبر داد و گفت: در شهرستان عسلویه شاهد آلایندگی‌های گسترده‌یی براثر فعالیت صنایع هستیم و باید تلاش شود تا محیط امنی برای زندگی مردم در این منطقه ایجاد شود. او اظهار کرد: وزیر نفت با پذیرش شرایط منطقه از نظر زیست‌محیطی برای رفع این مشکلات و بهبود فضای این منطقه متعهد شده و قول داده است و تلاش می‌شود که زمینه بهبود اوضاع فراهم شود.

معاون رییس‌جمهور، اولویت سازمان حفاظت محیط زیست را همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه ذکر و اظهارکرد: توسعه صنعتی منطقه عسلویه با اجرای طرح‌هایزیست محیطی همگون نبوده است. کلانتری با تایید سخنان عضو شورای اسلامی شهرستان عسلویه در مورد مشکلات آلایندگی صنایع در مناطق همجوار عسلویه اظهارکرد: همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است. او با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها در منطقه عسلویه، اظهار کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در این منطقه یک ضرورت است.

 

ارسال نظر