وزیر آموزش و پرورش: بی‌حرمتی بود نه تعرض

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۷۳
وزیر آموزش و پرورش: بی‌حرمتی بود نه تعرض

شنبه گذشته بود که پدر یک یک دانش‌آموز دختر در اسلام‌آباد ارومیه به مدرسه رفت و از آزار دخترش به دست سرایدار مدرسه خبر داد. او سپس شکایتش را به مراجع قضایی برد، اما دو روز بعد، با وساطت مدیر و مسوولان مدرسه، در کلانتری حاضر شد و اعلام رضایت کرد.

این در حالی بود که والدین دانش‌آموزان دیگر موضوع را شنیده و نسبت به آن حساس شده بودند، تلاش مسوولان مدرسه برای اعلام رضایت و برگشت متهم، به محل کارش در مدرسه، باعث حوادث تلخی شد. خانواده تعدادی از دانش‌آموزان و برخی اهالی منطقه، مقابل مدرسه تجمع کردند؛ تجمعی که به تخریب و آتش‌سوزی و حضور نیروهای یگان‌ویژه در محل منجر شد.

اما حالا خبرهای غیررسمی حکایت از این دارد که تعرضی به دختر دانش‌آموز صورت نگرفته و به‌قول وزیر آموزش و پرورش، «بی‌حرمتی» بوده است. او اظهار کرد: تعرض به آن معنا که در رسانه‌ها مطرح شده بود، اتفاق نیفتاده است و هنوز مراجع رسمی آن را تایید نکرده‌اند، اما انجام بی‌حرمتی، از سوی آنان تایید شده است.

محمد بطحایی افزود: آخرین گزارشی که سه‌شنبه شب از بازرس آموزش و پرورش که در حال حاضر در کنار مدیرکل به بررسی این موضوع می‌پردازد، دریافت کردم، نشان می‌دهد که هنوز مراجع رسمی به صورت رسمی این تعرض را تایید نکرده‌اند و لااقل در سطحی که در ارومیه این موضوع شایعه شده اتفاق نیفتاده است؛ البته بی‌حرمتی تایید شده است اما تعرضی که آنجا شایعه بوده تایید نشده و منتظریم که مراجع رسمی نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با این اتفاق به‌شدت مقابله می‌کنیم و کوچک‌ترین بی‌حرمتی را به سخت‌ترین وجه پاسخ می‌دهیم، اما اتفاقی که برای مدرسه ارومیه افتاد قابل توجیه نیست چراکه معلمان ما در آن روز بسیار از حیث عاطفی دچار مشکل شدند که من طی دو مورد تماس تلفنی سعی کردم از آنان دلجویی کنم تا آرامش‌شان که لازمه ارائه خدمت معلمی است دوباره به دست آورند؛ اما به نظرم این اتفاق که برای معلمان افتاد قابل توجیه نیست و ما نیز تاکید می‌کنیم که با کوچک‌ترین تخلفی که انجام شده باشد، بزرگ‌ترین برخورد را خواهیم داشت.

 بازگشایی مدارس پس از بازسازی

مشاور و بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش نیز در این رابطه گفت: دو مدرسه آسیب دیده در اغتشاشات منطقه اسلام‌آباد ارومیه به‌زودی وارد چرخه آموزشی می‌شوند.

حسین بزرگی‌زاده در مورد حوادث روز دوشنبه و سه‌شنبه منطقه اسلام‌آباد ارومیه، گفت: براساس شواهد اولیه، احتمال ارتباط حوادث رخ داده با مسائل اخلاقی بسیار ناچیز است و در صورت وجود هرگونه موردی توسط مراجع ذی‌صلاح، بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به اهمیت حوادث اخیر مدرسه راه و شهدا اسلام‌آباد برای وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اهمیت موضوع برای مقام وزارت تا به حدی بوده که دیروز در ساعت 6 عصر بنده را فراخوانده و به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار ایشان در استان برای رسیدگی به رویدادهای حوادث مدرسه حضور پیدا کنم.

بزرگی‌زاده با اشاره به مدیریت شایسته مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: چون وزیر آموزش و پرورش تمایل به حضور در منطقه و رسیدگی به امور را داشتند ولی به سبب نبود شرایط من را برای این امر اعزام کردند.

وی با اشاره به حضور به‌موقع مسوولان در محل حادثه افزود: در جلسات شورای تامین استان و جلسه ویژه‌یی که شب گذشته در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ابعاد مختلف موضوع به‌طور کامل بررسی شد. او ادامه داد: متاسفانه در اثر این حوادث، به دو واحد آموزشی منطقه اسلام‌آباد شهرستان ارومیه آسیب‌هایی وارد شد و تعدادی از کادر آموزشی این مدارس دچار صدمات روحی شدند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد یکی از مدارس، تمام نیروهای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای بازسازی بسیج شده و از روز شنبه مدرسه قطعا دائر خواهد بود و مدرسه راه شهدا که آسیب جدی‌تر دیده و نیاز به صرف زمان بیشتری برای بازسازی دارد، ظرف 8 روز آینده بازسازی خواهد شد و با نظر شورای تامین استان بازگشایی می‌شود. بزرگی‌زاده با اشاره به بازدید از این مدارس تصریح کرد: در دیداری که با معلمان و کادر مدیریتی و آموزشی این مدارس صورت گرفت، ضمن دلجویی از این عزیزان، پیام وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی درخصوص برخورد با خاطیان این حادثه گفت: هر گونه برخورد قاعدتا به عهده نیروی انتظامی و قوه قضاییه بوده و وزارت آموزش و پرورش مستقیم وارد این عمل نخواهد شد ولی وزیر آموزش و پرورش درنظر دارند وکیلی برای پیگیری این قضیه به کار گرفته شود.

 

 

ارسال نظر