اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۴۰

بازدید امیدی‌های مجلس و شورای شهر تهران از هرندی

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس به همراه تعدادی از اعضای این فراکسیون و شورای اسلامی شهر از محله هرندی تهران بازدید کرد.

محله هرندی تهران یکی از محلات با آسیب‌های اجتماعی فراوان است که با توجه به وقایع و صحنه‌های ناگواری که در این بخش از شهر روی می‌دهد مردم و مسوولان از آن به عنوان زخمی عمیق بر چهره شهر یاد می‌کنند. تعدادی از اعضای فراکسیون امید و شورای شهر تهران همچنین با حضور در خیریه تولدی دیگر پای درد دل مدیران این خیریه که در حوزه ساماندهی زنان آسیب دیده فعالیت می‌کنند، نشستند. یکی از اولویت‌های مجمع امید (متشکل از اعضای شورای شهر و اعضای مجمع نمایندگان تهران) رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی در تهران اعلام شده است.

ایران در آستانه مواجهه با موج گسترده سالمندی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اقتصاد عامل موثر در گرایش به فرزندآوری است اما درصد عمده‌یی از خانوارها در کشور زیر خط فقر هستند. احمد همتی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در سال‌های اخیر نرخ رشد جمعیت را با کندی مواجه کرده است، به خانه ملت گفت: اقتصاد عامل موثر در گرایش به فرزندآوری است این در حالی بوده که درصد عمده‌یی از خانوارها در کشور زیر خط فقر هستند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای افزایش نرخ باروری باید مشکلات اقتصادی جامعه و خانوارها رفع شود حمایت‌ها از زوجین برای فرزندآوری را ناکافی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در برخی استان‌ها نرخ بیکاری بیش از 20 تا 30 درصد است و از سویی اشتغال برخی جوانان در سنین بالا فراهم می‌شود که این موضوع تاثیر زیادی در بی‌رغبتی جوانان به ازدواج و همچنین زوجین به فرزندآوری دارد بنابراین نیاز است توجه جدی به بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها داشته باشیم.

همتی با یادآوری اینکه ناباروری زوجین در کاهش نرخ جمعیت بی‌تاثیر نبوده است، اهدای تخمک یا اسپرم را یکی از راه‌های درمان ناباروری دانست و گفت: در همین رابطه طرح ساماندهی اهدای در مراکز درمان ناباروری به شرط رعایت و لحاظ جنبه‌های شرعی، فقهی و قانونی طی هفته‌های اخیر در کمیسیون بهداشت تصویب شده است؛ انتظار می‌رود بحث‌های قانونی و شرعی این طرح حل شود تا بخشی از مشکلات سد راه ناباروری مرتفع شود. نماینده مردم سمنان در مجلس دهم، با بیان اینکه درمان ناباروری طی سال‌های اخیر در کشور پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: روند درمان ناباروری در کشور مناسب است.

نماینده مردم سمنان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه حمایت‌ها از زوجین نابارور باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: البته حمایت از زوجین نابارور انجام می‌شود اما نیاز است این حمایت‌ها کامل و جامع‌تر باشد و به گونه‌یی از پوشش بیمه‌یی طرح تحول سلامت برخوردار شوند.

 

ارسال نظر