اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۵۷

 مطالبات معلمان حق‌التدریسی‌‌ پرداخت می‌شود

وزیرآموزش و پرورش از پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی‌‌ ظرف چند روز آینده خبر داد. محمد بطحایی درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی حق‌التدریسی‌ها گفت: بخشی از بدهی وزارت آموزش و پرورش به حق‌التدریسی‌ها مربوط به به سال تحصیلی قبل است؛ یعنی ما از سال گذشته نیز به همکاران حق‌التدریسی‌مان بدهکاریم. او با بیان اینکه مراحل تخصیص پرداخت طی شده است تا بخشی از آن بدهی‌ها پرداخت شود، اظهار داشت: دستور پرداخت به خزانه رفته و امیدوارم ظرف روزهای آینده با گشایشی که در خزانه ایجاد می‌شود، این تخصیص پرداخت شود. بنابراین می‌توان گفت که مراحل اداری پرداخت بدهی حق‌التدریسی‌‌ها طی شده و تنها تخصیص آنها انجام نشده است. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم حق‌التدریسی در کشور داریم؟ به ایلنا گفت: ما دو نوع معلم حق‌التدریسی داریم. نوع اول، معلمان ثابتی هستند که کارشان تدریس حق‌التدریسی است و نوع دوم، معلمانی هستند که در خارج از ساعت‌های موظفی خود به تدریس می‌پردازند و ما حق‌التدریس آنها را می‌پردازیم. بطحایی افزود: مجموع تدریس این معلمان چیزی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت در هفته می‌شود و اگر ما آن را به ساعت موظفی ۲۲ ساعت کار تقسیم کنیم، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر معلم را شامل می‌شود. او درباره تشکیل سازمان نظام معلمین نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌یی در این باره در دست داریم، ولی هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن، جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

 جمع‌آوری بیش‌از ۱۰۰حیوان وحشی از تهران

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست باید در جریان ورود و خروج و زاد و ولد حیات‌وحش در باغ‌وحش تهران باشد، از جمع‌آوری ۱۶۴ حیوان وحشی از سطح شهر تهران خبر داد. محمدحسین بازگیر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۴ حیوان وحشی شامل پستاندار، پرنده و خزنده از سطح شهر، مراکز آتش‌نشانی و متخلفان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: تمامی این حیوانات تحویل کلینیک پردیسان شدند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. او ادامه داد: از این ۱۶۴ حیوان وحشی ۴۲ مورد وضعیت مناسبی نداشتند و آسیب دیده و ۱۲۲ مورد سالم بودند. در مجموع ۱۰۵ حیوان وحشی در زیستگاه‌های اصلی خود رهاسازی شدند و ۲۷ مورد نیز همچنان در قرنطینه هستند. رییس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا گفت: از ۱۶۴ حیات‌وحش جمع‌آوری شده در سطح شهر تهران، ۵ مورد به دلیل آسیب‌دیدگی به مراکز مجاز نگهداری از حیات‌وحش واگذار شده است و ۳۰ مورد نیز متاسفانه تلف شدند که از آنها برای تکمیل بانک خون و بانک ژن حیات وحش استفاده و برخی از آنها تاکسیدرمی شدند. بازگیر درباره وضعیت زیست‌محیطی باغ وحش تهران واقع در مجموعه ارم توضیح داد: مسائل زیست‌محیطی انسانی مانند مدیریت پسماند و فاضلاب باغ وحش هر چند وقت یک‌بار بررسی می‌شود همچنین مسوولان باغ وحش مکلف هستند گزارش فصلی درباره وضعیت حیات‌ وحش حاضر در آن مکان ارائه دهند. او افزود: این گزارش درباره تعداد و نوع گونه‌های موجود در باغ وحش، نحوه تغذیه و نگهداری حیوانات و ورود و خروج حیات وحش و مرگ و میر آنها است. باغ وحش تهران اقدامات مناسبی برای رعایت نکات زیست محیطی انجام داده است ولی برخی مشکلات جزیی وجود دارد که ما تذکرات لازم را به آنها داده‌ایم.

 آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در پاساژ علاءالدین خبر داد. جلال ملکی در این باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک مرکز تجاری در ساعت ۵: ۳۰ صبح دیروز جمعه، به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان حافظ پاساژ علاءالدین اعزام کرد. ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه به ایسنا گفت: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حریق در یکی از مغازه‌های واقع در طبقه ششم این پاساژ رخ داده و در پی آن دود زیادی فضای ساختمان را در برگرفته است. سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود برای اطفای حریق آغاز کردند، گفت: مدتی بعد آتش‌نشانان موفق به اطفای کامل حریق شده و پس از ایمن‌سازی و تخلیه دود به عملیات خود خاتمه دادند. به گفته ملکی این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشت و تنها به تعدادی از اجناس داخل مغازه خساراتی وارد شد. او با اشاره به ضرورت استفاده از سیستم‌های ایمنی و اطفای حریق افزود: پاساژ علاءالدین به سیستم‌های هشداردهنده حریق مجهز شده و به همین دلیل در عرض کمتر از چند ثانیه حادثه به نگهبانان این پاساژ اطلاع داده شد و به همین دلیل با حضور به موقع آتش‌نشانان شعله‌های آتش مهار شد و از بروز حادثه گسترده‌تر که می‌توانست حتی میلیاردها تومان خسارت بر جای بگذارد، جلوگیری شد.

 نهایی شدن اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه تشکیل صندوق حمایت از موسسان مدارس در دست بررسی است، گفت: با تاسیس صندوق حمایت از موسسان تسهیلات و امتیازاتی برای موسسان برای اداره مدارس، تامین تجهیزات و نظایر آن ایجاد می‌شود. حسن مسعودی با بیان اینکه بررسی آیین‌نامه‌های قانون تاسیس مدارس غیردولتی در کمیسیون‌های فرعی دولت در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون چند جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار شده و بررسی‌ها ادامه دارد؛ امیدواریم آیین نامه‌های مربوطه هرچه سریع‌تر نهایی شده و به مرحله اجرا برسند. او افزود: باید شش آیین‌نامه به دولت می‌فرستادیم که خوشبختانه این کار انجام و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز تقریبا نهایی شده است.

 

ارسال نظر