اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۸۶

  اعطای کارت ضابطین عام قضایی به 40هزار ناجایی

 فرمانده ناجا با اشاره به اعطای کارت ضابطین عام به 40هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی، گفت: موضوع ضابطیت از سال گذشته انجام شد و تعداد قابل توجهی از همکاران نیروی انتظامی آموزش‌های لازم را دیده و دانش حقوقی شان ارتقاء یافته است.

 سردار حسین اشتری در مراسم توزیع کارت ضابطان عام که با حضور دادستان کل و تهران در محل دادستانی کل برگزار شد، گفت: موضوع ضابطیت از سال گذشته انجام شد و تعداد قابل توجهی از همکاران نیروی انتظامی آموزش‌های لازم را دیدند و دانش حقوقی شان ارتقاء یافته است.

وی افزود: امروز ان‌شاءالله کارت ضابطیت به کسانی که آموزش دیدند تحویل خواهد شد و تعداد دیگری هم در حال آموزش هستند. عمده ضابطین عام به دلیل وسعت ماموریت و گستردگی کار از همکاران نیروی انتظامی‌اند.  سردار اشتری افزود: ضابطین خاص هم در زمان خاص هم کارت‌هایشان تحویلشان خواهند شد. یکی از اهداف برگزاری این جلسات رعایت حقوق شهروندی است. امروز اکثر ماموران ما و کسانی که در صحنه ماموریت هستند، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و این باعث می‌شود که حقوق مردم هم رعایت شود. یکی از موضوعاتی که به ما کمک می‌کند سرعت عمل است و امیدواریم که با این اقدام خوب بتوانیم اطاله دادرسی را کاهش دهیم. او افزود: باید حمایت‌های لازم را از ضابطین داشته باشیم هم معاضدت قضایی شود و هم مشوق‌هایی را برای ضابطین داشته باشیم.

   دستیابی محققان به فرمولاسیون نانوداروی ضد ایدز

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از ترکیبات گیاهان دارویی داروی ضدایدزی را عرضه کرد که نتایج کارآزمایی‌های بالینی نشان داد بیماران تحت آزمایش 4 ماه بعد از مصرف دارو، ویروس HIV در خون آنها حذف شده است.  احمد حسین‌پور، مجری طرح‌ با تاکید بر اهمیت دستیابی به روش‌های درمانی موثر برای درمان ایدز، اظهار کرد: بر این اساس برخی ترکیبات شیمیایی ضد ویروس ایدز توسعه یافته‌اند، ولی این داروها با چالش‌هایی چون هزینه بالا، عوارض جانبی و... مواجه هستند. حسین‌پور با اشاره به مطالعات انجام‌شده در این زمینه، یادآور شد: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ضد ویروسی این دارو در افراد آلوده به این ویروس اجرایی شد. مجری طرح، فیوتل را ترکیبی از 10 گیاه دارویی دانست و به ایسنا گفت: ترکیبات این دارو در سایز نانو تولید شده و در نهایت موفق به عرضه دارویی برای درمان ایدز شدیم که با عنوان «دینول» عرضه شد. او اجرای کارآزمایی بالینی را از دیگر مراحل اجرای این طرح نام برد و یادآور شد: این مطالعات روی 5 بیمار مبتلا به ویروس  HIVانجام شد که هیچ دارویی قبل و در طول مطالعه مصرف نمی‌کردند.  به گفته وی، آزمایش ماه پنجم نیز که برای پایداری دارو روی بیماران انجام شد، نشان داد ویروس در خون بیماران حذف شده است. بعد از 6 ماه مصرف دارو، دارو را قطع کردیم و یک ماه بعد از قطع دارو آزمایش، صورت گرفت که هیچ اثری از ویروس در خون بیماران نبود. اکنون بعد از 4 ماه از قطع دارو بیماران از شرایط جسمانی کاملا مناسبی برخوردار هستند. این دانش‌آموخته رشته نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماران، این دارو را دو بار در روز با فاصله زمانی 12 ساعت در مدت 6 ماه مصرف کردند، اظهار کرد: نتایج این آزمایش نشان داد که با مصرف این دارو میزان سلول‌های سیستم‌ ایمنی این بیماران افزایش یافت، ضمن آنکه نتایج مشاهدات ما چهارماه از قطع دارو و 10 ماه از زمان شروع درمان نشان داد این دارو هیچ عوارض جانبی برای بیماران نداشته است.

  مشکلات اقتصادی اصلی‌ترین دلیل خشم‌های ناگهانی

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که یکی از عواملی که در بروز مشکلات خانوادگی تاثیرگذاراست، مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله بیکاری است.  روح‌الله بابایی صالح تاکید کرد: یکی از عواملی که باید به آن توجه داشت، مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری است که در بروز مشکلات خانوادگی نیز تاثیرگذار است و در واقع، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل ایجاد این درگیری‌ها مشکلات اقتصادی است که می‌تواند منجر به حوادث ناگوار شود.  بابایی صالح همچنین با اشاره به وجود استرس و اضطراب در جامعه به خانه ملت گفت: گاهی اوقات نیز شاهدیم که یک موضوع پیش پا افتاده همچون جای پارک منجر به یک نزاع شدید می‌شود و بعضی از مواقع حتی هنگام رانندگی افراد می‌خواهند از مسیری عبور کنند که همین مساله باعث درگیری و برخورد می‌شود. او اظهار کرد: همچنین ممکن است، در آپارتمان‌ها و مجمتع‌های مسکونی در بعضی از زمان‌ها اتفاقاتی بیفتد که ساکنین آن با یکدیگر درگیری پیدا کنند و منجر به اتفاقات تلخی شود در حالی که گذشت، احترام به دیگران و رعایت حقوق افراد دیگران باعث می‌شود که بسیاری از این اتفاقات رخ ندهد.

  پیشنهاد مدیرعامل سازمان انتقال خون به تجهیزات پزشکی

مدیرعامل سازمان انتقال خون در نشست با مدیران شرکت‌های تولید‌کننده و دانش بنیان تجهیزات پزشکی گفت: فرهنگسازی یکپارچه در تولید و توزیع و بازاریابی محصولات، شناخت و ارتقای بازار و افزایش حجم تولید و تقویت دانش بازاریابی بین‌المللی و توجه به کیفیت از نکاتی است که برای به دست آوردن بازار منطقه برای شرکت‌ها ضروری است. اکبر پورفتح‌اله ضمن معرفی ظرفیت‌ها و امکاناتی که ایران می‌تواند در تصاحب بازار منطقه‌یی داشته باشد، به شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات و ملزومات انتقال خون گفت: با تشکیل یک تشکل منسجم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های خود، هسته قوی بازاریابی و برنامه‌ریزی تشکیل دهید تا با هدف به دست آوردن بازار منطقه‌یی فعالیت هدفمند منسجم و تعریف شده‌یی را در این راستا شکل دهیم.  او با اشاره به نقش مهم ایران در ارتقای انتقال خون کشورهای منطقه و تدوین برنامه راهبردی انتقال خون این کشورها و تامین فرآورده‌های مورد نیاز و تجهیزات به صورت منطقه‌ای، گفت: این ظرفیت بسیار مهمی برای شرکت‌های تولید‌کننده داخلی تحت برندهای معتبر بین‌المللی و ایجاد برندهای قابل اعتماد است تا محصول خود را در قدم اول به کشورهای منطقه و در قدم دوم به دنیا معرفی و عرضه کنند. مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: فرهنگسازی یکپارچه در تولید و توزیع و بازاریابی محصولات، شناخت و ارتقای بازار و افزایش حجم تولید و تقویت دانش بازاریابی بین‌المللی و توجه به کیفیت از نکاتی است که برای به دست آوردن بازار منطقه برای شرکت‌ها ضروری است. پورفتح‌اله تاکید کرد: همکاری این شرکت‌ها در قالب یک انجمن یا کنسرسیوم می‌تواند با کمک خرد جمعی و ایجاد هم‌افزایی، به شناخت کمبودها و رفع نقاط ضعف و اصلاح روندها منجر شود. در ادامه این نشست، مدیران شرکت‌ها نیز به طرح نظرات و پیشنهادات و ارائه ظرفیت‌های همکاری پرداختند.

 

 

ارسال نظر