استعلام آنلاین فوت، تولد، ازدواج و طلاق بیمه‌شدگان

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳
استعلام آنلاین فوت، تولد، ازدواج و طلاق بیمه‌شدگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از استعلام آنلاین وقایع حیاتی چهارگانه (تولد، فوت، ازدواج و طلاق) افراد از طریق اتصال به سامانه ثبت احوال از دیروز خبر داد.

تقی نوربخش در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان ثبت احوال کشور که در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن تقدیر از ثبت احوال برای تعاملات گسترده و تبادل داده‌های برخط هویتی گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. تامین اجتماعی یکی از مراجع داده‌ها و اطلاعات کشور است و 50 میلیارد رکورد داده‌یی در طول فعالیت50 ساله‌اش دارد. او افزود: این اطلاعات باید به دقت ثبت شود، زیرا فردی که امروز حق بیمه می‌پردازد، می‌خواهد 30سال بعد از آن استفاده کند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ارائه 18 سرویس و خدمت بیمه‌یی به بیمه‌شدگان گفت: تلاش کردیم میزان مراجعات حضوری مردم به شعب به حداقل برسد که حذف دفترچه‌های درمانی و دریافت اینترنتی لیست حق بیمه و تعهدات کوتاه‌مدت از این جمله هستند. نوربخش ادامه داد: در گذشته فردی که ازدواج می‌کرد باید مدارکی را در شعب ارائه می‌داد تا پس از احراز شرایط لازم بتواند کمک هزینه ازدواج را دریافت کند. با تعامل برخط با ثبت احوال دیگر نیازی به مراجعه حضوری و احراز واقعه ازدواج نخواهد بود.

او با بیان اینکه درباره تولد و فوت افراد همچنین طلاق هم در گذشته کنترل‌هایی داشتیم و مراجعات مکرری را برای برقراری مستمری می‌طلبید، گفت: از این پس مراجعه حضوری حذف خواهد شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خوشحالیم نظام اجرایی کشور به این نتیجه رسیده که هر فرد ایرانی باید یک کد مشخص انحصاری داشته باشد، گفت: ثبت‌احوال به پیشرفت این امر کمک می‌کند. نوربخش با بیان اینکه دفترچه‌ها را در مراکز ملکی حذف و از هفته قبل در سه استان دیگر دفترچه‌ها در مراکز غیرملکی در حال حذف است عنوان کرد: اصفهان، گیلان و مازندران سه استانی هستند که به طرح حذف دفترچه در مراکز غیر ملکی پیوسته‌اند.

 

 

ارسال نظر