اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۹

پیگیری وزیر برای وضعیت معلم‌های قراردادی

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در زمستان خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی را پیگیری می‌کنم. محمد بطحایی گفت: « صحبت‌های مقدماتی، در اواخر دی ماه آزمون استخدامی را برگزار می‌کنیم اما تاریخ دقیق آن منوط به تایید سازمان امور استخدامی است که تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

با سازمان امور استخدامی در خصوص تعداد نیروی انسانی اختلاف نظر داریم که این مساله باید برطرف شود و به عدد ثابت برسیم و براساس آن ظرفیت آزمون برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی گفت: باید براساس قانون برنامه ششم یک انطباق و همبستگی بین نظام پرداخت‌ها و رتبه‌بندی ایجاد شود که در قالب لایحه به تایید مجلس برسد.

در متن قانون اشاره شده که در سقف بودجه‌های سنواتی مشکل داریم و برای آغاز کار مشکلات کمتر است اما در آینده مشکلات ما جدی‌تر می‌شود و باید در قانون بودجه سال ۹۷ این پیش‌بینی را انجام

دهیم. بطحایی درباره تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی نیز گفت: سیاست کلی دولت برای آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها، تبدیل وضعیت پیمانی‌ها و قراردادی‌هاست که حدود ۱۲هزار نفر هستند. امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت پیمانی‌ها به رسمی و قراردادی‌ها به پیمانی بگیرم. امروز پاسخ صریحی برای وضعیت همکاران قراردادی و پیمانی ندارم و در حال پیگیری هستیم.

بازنگری در دستورالعمل بیماران خاص و سرطانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازنگری در دستورالعمل بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی در نشست شورای عالی بیمه خبر داد. علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه بسته حمایتی بیماران خاص شامل دیالیز، تالاسمی، هموفیلی،‌ ام‌اس، پیوند کلیه و بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی دارند را مصوب‌کرد.

او افزود: بر این اساس، اهم مصوبات بیماران دیالیزی شامل تمام هزینه‌های خدمات دیالیز در بخش‌های دولتی، عمومی و غیر دولتی به صورت ١٠٠درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت و بیماران یاد شده هیچ‌گونه هزینه‌یی پرداخت نخواهند کرد. همچنین هزینه‌های مصرفی بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر خواهد بود.

ربیعی بیان کرد: هزینه مرتبط با تزریق فرآورده‌های خونی و هزینه‌های ناشی از فیلترهای خونی تحت پوشش قرار گرفت. در خصوص بیماران هموفیلی فاکتورهای خونی و داروهای مرتبط با آن توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت خواهد شد و آزمایش ژنتیک برای مادرانی که یک فرزند هموفیلی دارند بدون هزینه خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: برای بیماران ‌ام‌اس علاوه بر داروهای قبلی «ریپوکسی مب» تحت پوشش قرار گرفت و بیماران پیوند کلیه به شکل کامل تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام هزینه‌های بیماران شیمی درمانی برای تزریق در مراکز دولتی و تمامی لوازم مصرفی رایگان ارائه خواهد شد و بیماران هیچ هزینه‌یی برای آن پرداخت نخواهند کرد. رادیوتراپی در مراکز دولتی برای بیماران سرطانی 100درصد رایگان می‌شود و بیمار هزینه‌یی پرداخت نخواهد کرد.

تحویل 205 زندانی افغان به مقامات قضایی افغانستان

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: در چارچوب اجرای تفاهمنامه امضا شده بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، هفته گذشته 205زندانی افغان از طریق هنگ مرزی تایباد به مقامات کشور متبوع خود تحویل شدند.

مجید پویان به ایرنا گفت: این زندانیان که به اتهام سرقت، قاچاق مواد مخدر و کالا یا اعتیاد در ایران زندانی بودند برای گذراندن ادامه دوره محکومیت در مرز دوغارون تحویل مقامات قضایی افغان شدند. وی بیان کرد: این اقدام در راستای پایبندی به حقوق بشر و با هدف نزدیک شدن افراد زندانی به خانواده‌های خود صورت گرفت.

سرهنگ پویان افزود: محکومان مزبور توسط نیروی انتظامی استان تهران بزرگ بدون هیچ‌گونه مشکلی بدرقه و پس از هماهنگی‌های لازم در حضور نماینده دستگاه‌های قضایی 2 کشور در مرز دوغارون تحویل هیات افغان شدند.

افزایش 43 درصدی جرایم در فضای مجازی

 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش 43 درصدی جرایم در فضای مجازی گفت: شناسایی باندها و شبکه‌های مشکل‌دار در حوزه اقتصادی و اخلاقی به شیوه مطلوبی دنبال شده است.

سردار حسین اشتری افزود: پلیس سایبری هر ساله نسبت به سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌تری را دنبال می‌کند. او ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه نظم و امنیت گام‌های مطلوبی را برداشته است و در حوزه مبارزه با ورود مواد مخدر و برخورد با باندها و قاچاقچیان اقدامات مطلوبی انجام شده است.

فرمانده ناجا، همچنین از افزایش ریالی و 31درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و گفت: این نهاد از ظرفیت‌های مختلف خود در راستای مقابله با قاچاق کالا استفاده می‌کند. اشتری ادامه داد: دستگاه‌های مختلف نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و یکی از درخواست‌ها این است که بتوان در مبادی رسمی از جمله بنادر حضور داشته باشیم. او در بخش دیگری از سخنان خود به صدور یک میلیون گواهینامه طی یک‌سال اخیر اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه یک و نیم میلیون وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل اضافه شده ولی آمار جانباختگان تصادفات 4درصد با تعداد 577 نفر کاهش داشته‌ است.

 

 

ارسال نظر