اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۵۸

مشارکت 50 درصدی خیرین در ساخت مدارس تحویلی

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مشارکت 50 درصدی خیرین در ساخت مدارس تحویلی مهر امسال، از تلاش‌های بنیاد برکت در تامین اعتبار برای ساخت مدارس در مناطق محروم کشورتقدیر کرد. محمد تقی نظرپور گفت: 50 درصد فضاهای آموزشی در سطح کشور توسط خیرین به بهره‌برداری رسیده است که از این میان سهم بنیاد برکت 14 درصد بوده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 92، 20 درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین ساخته شده است و از سال 92 تا 95 مشارکت خیرین به 38 درصد افزایش و در سال 96 به 50 درصد رسیده است. نظرپور با اشاره به اینکه، بنیاد برکت از سال 87 تا به امروز 313 میلیارد تومان اعتبار را به امر مدرسه‌سازی اختصاص داده اظهار کرد: این بنیاد 1000 مدرسه را متعهد شده که930 مدرسه را تحویل و مابقی را تا آبان ماه به بهره‌برداری خواهیم رساند و امیدواریم با توافقاتی که با این بنیاد انجام داده‌ایم ساخت هزار مدرسه دوم را آغاز کنیم.

حاشیه‌های بنر وزیر آموزش و پرورش در مشهد

وزارت آموزش و پرورش پس از آنکه به نصب بنر وزیر در مشهد واکنش نشان داد، در خبری دیگر این‌بار اعلام کرده که «پیش ازایجاد حاشیه درباره نصب بنری از عکس وزیر در شهر مشهد، وزارت آموزش‌ و پرورش نصب تبلیغات زائد از جمله نصب بنر را در استان‌ها ممنوع کرده بود.»

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه آمده است: «سه هفته پیش از درج جوابیه‌یی از سوی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، درباره انتشار بنری تبلیغاتی از عکس وزیر آموزش‌ و پرورش در شهر مشهد، مدیرکل دفتر وزارتی در بخشنامه‌یی با صراحت دستور پرهیز از تبلیغات و تشریفات زائد را داده بود.» این بخشنامه از طرف «شاپور محمدزاده» مدیرکل دفتر وزارتی در 14شهریور96 صادر شده بود که در متن کامل آن آمده است:

«مدیرکل محترم آموزش‌ و پرورش استان‌؛ ضمن آرزوی توفیق به اطلاع می‌رساند، حسب دستور وزیر محترم، مقتضی است، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا درجریان سفرهای ایشان و هیات همراه به استان‌های کشور از انجام هرگونه تبلیغات از قبیل نصب بنر، پلاکارد، پوستر، تشریفات، هدیه و... که منجر به‌صرف هزینه‌های غیرضروری می‌گردد اکیداً خودداری شود.»

ورود سازمان برنامه و بودجه به مشکلات دارویی کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری سازمان برنامه و بودجه در زمینه تخصیص اعتبار به حوزه دارو در جهت رفع مشکلات پیش آمده، اظهار کرد: با توجه به تاخیری که در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد شده، چرخه صنعت دارو و شرکت‌های پخش نیز دچار مشکل شده‌اند. این تاخیرها برای بعضی ارائه‌کنندگان و شرکت‌های پخش قابل تحمل نبود و به همین دلیل جلساتی برگزار و اولویت‌هایی مطرح شد و امیدواریم با تخصیص‌هایی که به این حوزه تعلق می‌گیرد بتوان مشکلات را حل کرد.

ایرج حریرچی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاخیر پرداختی کارکنان حوزه سلامت، احتمال بازگشت زیرمیزی وجود دارد یا خیر؟ گفت: تحمل سیستم مدیریتی و کارکنان این حوزه در این زمینه ستودنی است. جوان فارغ‌التحصیلی که تا سن 28 سالگی با حقوق یک میلیون و 500 هزار تومان در بیمارستان دوره تخصص خود را می‌گذراند، اگر ازدواج کند باید شهر محل سکونتش را به خاطر طرح تغییر دهد. به همین دلیل ماهانه ممکن است بین 10 تا 20 میلیون تومان درآمد داشته باشد اما این موضوع یک سال بعد از استقرار او در محل جدید اتفاق می‌افتد. به پرستاران فارغ‌التحصیل هم در حال حاضر گفته می‌شود اصل پول را می‌توانیم بدهیم ولی کارانه‌ها را خیر.

او افزود: با توجه به اولویت‌های رییس‌جمهور و مجلس، مذاکرات و جلساتی در این زمینه گذاشته و قول‌هایی مطرح شد تا در شش ماهه دوم سال بخش زیادی از تاخیرها در پرداختی‌ها جبران شود و ما شرمنده پرسنل و نیروهای طرح قرارداد خود نباشیم.

قائم‌مقام وزارت بهداشت همچنین درباره چگونگی نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت عطاری‌ها و قهوه‌خانه‌ها گفت: در این زمینه مشکلات قانونی و ابهام وجود دارد. بعضی استان‌ها مانند اصفهان، همدان و خراسان شمالی همکاری مطلوبی در زمینه جمع‌آوری قلیان‌ها داشتند، اما در استان‌های دیگر به دلیل نبود عزم استانی به نتایج مطلوبی نرسیدیم.

«ملک» به‌جای «پول» در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح وضعیت پرونده صندوق و بانک سرمایه گفت: می‌خواهند به جای پول ملک بدهند که به تفاهم نرسیدیم.

مهدی نیکدل درباره وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به مهر گفت: حساب بانک سرمایه از صندوق رفاه فرهنگیان جدا است. او افزود: کارتن خواب‌ها که وام را دریافت کرده‌اند در همه جا بوده‌اند و همه در پرونده وجود دارد. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سیستم قضایی این پرونده را پیگیری می‌کند و مساله جدیدی نیز پیش نیامده است. وی یادآور شد: باندی که از تمام بانک‌ها وام دریافت کرده‌اند از بانک سرمایه نیز دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره بازگشت پول به صندوق و بانک گفت: از بانک سرمایه اطلاعات دقیقی نداریم چرا که جدا از صندوق ذخیره فرهنگیان است‌. او تاکید کرد: می‌خواهند به جای پول، ملک بدهند که ما به تفاهم نرسیده‌ایم و قبول نکرده‌ایم. همچنان این پرونده در حال پیگیری است و رقم دقیقی از بازگشت پول نداریم.

 

ارسال نظر