تجمع دوباره کسبه سابق پلاسکو

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۹۷
تجمع دوباره کسبه سابق پلاسکو

بعضی‌هایشان به پاساژ نور رفته‌اند و بعضی با توجه به کم‌ رونق بودن این پاساژ، ترجیح داده‌اند بیش از این ضرر نکنند.

کسبه سابق ساختمان پلاسکو 8 ماه پس از آتش‌سوزی و ریزش این ساختمان، هنوز بلاتکلیفند. کسبه در میدان منیریه در تجمعی اعتراض‌آمیز خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت پلاسکو شدند. آنها برای چندمین بار در ماه‌های اخیر دست به تجمع می‌زنند و خواهان «عملی شدن وعده‌ها» هستند.

تعیین تکلیف واحدهایی از این ساختمان که بعد از حادثه همچنان سالم ماندند و رسیدگی سریع‌تر به وضعیت این ساختمان و کسب و کار، بخشی از خواسته‌های کسانی بود که دیروز در میدان منیریه تجمع کردند. به گزارش ایلنا، آنها تاکید می‌کنند که طبق نامه سازمان نظام ‌مهندسی ۲۵۸ واحد از ساختمان پلاسکو در حادثه آسیب ندیده است اما تعلل بنیاد مستضعفان موجب شده است که کسب و کار در این ساختمان تعطیل شود. کسبه در حالی که پلاکاردهایی با مضمون «به علت سرقت‌های متعدد خواهان بازگشایی و نگهبانی از اموالمان در پلاسکو هستیم» در دست داشتند، تاکید کردند که باید هیات‌مدیره در حفاظت از اموال موجود در پلاسکو دخالت داشته باشند.

آنها در پاسخ به این سوال که آیا با شهرداری جلسه‌یی در رابطه با وضعیت ساختمان تشکیل شده است یا خیر، تاکید کردند که تا امروز هیچ جلسه‌یی با شهردار جدید برگزار نشده است.

براساس این گزارش در حادثه پلاسکو که صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول رخ داد؛ ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت که منجر به شهادت 14 آتش‌نشان و فوت حداقل 6 شهروند عادی شد. ۱۲۰۰ واحد در پلاسکو وجود داشت که براساس آمار ۵۶۰ واحد از آن فعال بودند. ۱۵هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و 3هزار کارگر نیز بیکار شدند که به گفته تقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی، تنها نیمی از آنها بیمه بودند.

 

 

ارسال نظر