واگذاری فرزند به متقاضیان 3 ماه زمان می‌برد

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۶۰

رییس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح سامانه فرزندخواندگی خبر داد و گفت: با افتتاح این سامانه زوجین متقاضی راحت‌تر از گذشته می‌توانند برای فرزندخواندگی ثبت‌نام کنند.

انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: سامانه فرزندخواندگی امروز افتتاح شد. این طرح به‌صورت پایلوت در تهران انجام می‌شود و پس از گذراندن فاز آزمایشی به سرعت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. بندپی با بیان اینکه این سامانه برای 3 گروه از متقاضیان راه‌اندازی شده است، افزود: افرادی که صاحب فرزند نمی‌شوند، خانواده‌هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم نیز دختران مجرد بالای 30سال می‌توانند برای ثبت‌نام و تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه اقدام کنند.

او گفت: افتتاح سامانه فرزندخواندگی از مراجعات حضوری و بروکراسی اداری جلوگیری می‌کند و متقاضیان راحت‌تر از گذشته می‌توانند روال فرزندخواندگی را طی کنند. بندپی با تاکید بر آنکه در حال حاضر بیش از ۷۵درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند و بهزیستی امین موقت آنهاست، افزود: به صورت موقت می‌توانیم سرپرستی آنها را واگذار کنیم، اما این کودکان متقاضی زیادی در میان مردم ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی 3 ماه زمان می‌برد که نسبت به گذشته کوتاه‌تر شده است. رییس سازمان بهزیستی کشور در مورد «بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار» نیز گفت: تاکنون ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در شهرها و ۵۰ هزار نفر نیز در روستاها تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند و سعی داریم تعداد آنها را افزایش دهیم.

 

ارسال نظر