سقوط تله‌کابین رامسر تلفات جانی نداشته است

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۵۸
سقوط تله‌کابین رامسر تلفات جانی نداشته است

تعادل |

 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تایید کرد: حادثه سقوط تله‌کابین رامسر تا این لحظه هیچ فوتی نداشته است.

دلاور بزرگ‌نیا درباره سقوط یکی از کابین‌های تله‌کابین رامسر گفت: این حادثه که دیروز در پی برخورد دو کابین و سقوط یکی از آنها رخ داد، 7مصدوم داشت که به بیمارستان امام‌سجاد(ع) رامسر برای درمان منتقل شده‌اند.

او اظهار کرد: تا این لحظه و براساس آخرین گزارش‌ها، این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است. بزرگ‌نیا همچنین درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده، اما براساس نخستین گزارش‌ها برخورد 2کابین به علت نقص فنی در کابل‌ها بوده که در پی آن یک کابین سقوط کرد و متاسفانه 7 نفر مصدوم شدند. بررسی‌ها برای مشخص شدن جزئیات این حادثه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره ادامه فعالیت تله‌کابین رامسر بعد از سقوط یکی از کابین‌های آن، گفت: تله‌کابین بعد از وقوع این حادثه به جریان افتاد تا دیگر مسافرانش را پیاده کند، اما اکنون اطلاع دارم فعالیت آن متوقف شده تا استرس در منطقه فروکش کند و بررسی‌ها درباره این حادثه انجام شود. همچنین حسین متاجی مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز که هم‌اکنون در بیمارستان امام‌سجاد(ع)، محل بستری مصدومان حادثه حضور دارد، با تایید اینکه سقوط کابین تاکنون تلفات جانی نداشته است، به ایسنا گفت: 7 مصدوم این حادثه در حال درمان هستند و جراحت وخیمی ندارند. با وجود اظهارات بزرگ‌نیا، متاجی اعلام کرد، تله‌کابین رامسر هم‌اکنون مشکل خاصی ندارد و خط برقرار شده است. هرچند دلایل وقوع این حادثه در حال بررسی است.

مدیر داخلی تله‌کابین رامسر هم در توضیح دلیل حادثه، خروج سیم بکسل کابین‌ها از روی ریل را علت این حادثه خواند. سلمان عرب ادامه داد: کابل انتقال کابین‌ها به‌علت تکان‌های شدید در یک لحظه از روی قرقره دکل تله‌کابین خارج شدکه بلافاصله ترمز اتوماتیک عمل کرده و جلوی سقوط آن گرفته شد. او افزود: خروج سیم بکسل کابین‌ها از روی ریل موجب معلق شدن و پایین آمدن به ارتفاع یک تا دو متر شد که این تغییر ارتفاع ناگهانی باعث برخورد مسافران با بدنه کابین و مصدومیت جزئی آن‌ها شد.

مدیر داخلی تله‌کابین رامسر گفت: خط تله‌کابین از بهترین شرکت دنیا خریداری شده و در 10 سال گذشته بدون هیچ حادثه‌ای فعالیت کرده و همه سرویس‌های روزانه آن به طور عالی انجام می‌شود.

او یادآور شد: با وجود همه موارد تمامی مسوولیت این حادثه پذیرفته می‌شود و همه تلاش برای بهبودی و سلامتی حادثه‌دیدگان به کار گرفته می‌شود.

تله‌کابین رامسر در ۵ کیلومتری غرب این شهر واقع شده که از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد و لقب بزرگ‌ترین تله‌کابین کشور را به خود اختصاص داده است. این تله‌کابین که توسط بخش خصوصی احداث شده، مسیر ۲۰۰۰ متری را در مدت ۱۲ دقیقه طی می‌کند و تا ارتفاع ۷۰۰ متر بالا می‌رود. ساخت این تله‌کابین از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و پروژه آن به مرور تکمیل شد.

 

ارسال نظر