ادامه چرخه دستگیری خرده‌فروشان

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۱۸
ادامه چرخه دستگیری خرده‌فروشان

تعادل  

بعضی‌ها می‌گویند 4دقیقه، برخی هم تا 20دقیقه را پیش‌بینی می‌کنند؛ این زمان دسترسی به مواد مخدر در تهران است. یعنی کسی که بخواهد هر نوع ماده مخدری تهیه کند حداکثر تا 20دقیقه بعد از تصمیم‌گیری، مواد مخدر را در دستش دارد.

پلیس هم هر ماه آماری از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌دهد. اما این دستگیری‌ها و جمع‌آوری‌ها با توجه به اینکه برنامه‌یی برای بعد از دستگیری و آزادی آنها وجود ندارد بعد از مدتی آزاد می‌شوند و دوباره به همان بازار خرید و فروش مواد مخدر برمی‌گردند.

حالا رییس ‌پلیس پایتخت از دستگیری 569 سارق و خرده‌فروش موادمخدر در طرح پلیس پیشگیری پایتخت به عنوان «طرح رعد» خبر داده است.  سردار حسین رحیمی گفت: طرح عملیاتی رعد طی 24ساعت در سطح کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمده و هدف از آن ارتقای امنیت و آرامش است.

او با بیان اینکه پلیس از تمام ظرفیت و توان خود در این طرح استفاده می‌کند، گفت: طرح رعد ابعاد مختلفی داشته و تنها معطوف به یک حوزه و جرم مشخص نیست بلکه در آن با تمام جرایم برخورد می‌شود در همین راستا با افرادی که اقدام به زورگیری، سرقت، قاچاق، خرید و فروش موادمخدر، مشروبات الکلی و... کرده بودند، برخورد می‌شود. رییس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات این طرح گفت: در اجرای این طرح 297سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند از این افراد 99دستگاه خودرو سرقتی و 58 دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد. به گفته رحیمی 1240قلم از انواع اموال مسروقه نیز در این طرح کشف و ضبط شده و تلاش برای شناسایی مالباختگان و تحویل به آنان ادامه دارد.  وی همچنین با اشاره به کشفیات پلیس در قاچاق کالا اظهار کرد: 2840قلم انواع کالای قاچاق طی این مدت کشف و ضبط شده است. همچنین باند 3نفره‌یی که اقدام به قاچاق بیسیم‌های غیرمجاز کرده بودند نیز دستگیر شدند. از اعضای این باند 886 دستگاه بیسیم با برد کوتاه کشف شد. به گفته رییس پلیس پایتخت استفاده از بیسیم‌ها نیازمند شرایط خاص است و باید مجوزهای لازم آن از سوی وزارت ارتباطات اخذ شود. رحیمی همچنین از کشف انواع کالاهای ضد فرهنگی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: 19هزار و 416 لوح فشرده حاوی محتوای مستهجن و غیراخلاقی در این طرح کشف شد. همچنین 153قبضه سلاح سرد ازجمله چاقو، قمه و... نیز از دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.  او از دستگیری 272خرده‌فروش موادمخدر نیز در اجرای این طرح خبر داد و گفت: از این افراد 111کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است.  رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه اجرای طرح رعد هفته‌یی یک بار در سطح کلانتری‌های شهر تهران اجرا خواهد شد، افزود: کلانتری‌ها باید به عنوان یک ناجای کوچک به مردم خدمت کرده و به آنان کمک کنند. رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعداد کلانتری‌های پایتخت نیز گفت: نیازمند افزایش تعداد کلانتری‌ها در پایتخت هستیم که برخی از آنها مکان‌یابی شده و در هفته ناجا ساختمان آنها افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظر