شناسایی 3 باند کودکان خیابانی در تهران

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۳۲
شناسایی 3 باند کودکان خیابانی در تهران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث کودکان خیابانی، باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که اخیرا 3 باند در تهران شناسایی و به ناجا ارسال شده است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 5.5 مورد خودکشی ثبت شده است، اظهار کرد: ایران رتبه 108 جهان را در خودکشی داراست.

وی عنوان کرد: در سال 94، 4200 تن که قصد خودکشی داشتند، توسط همکاران بهزیستی از خودکشی آنها پیش‌گیری شد که این آمار در سال 95 به 5200 نفر افزایش یافت.

وی افزود: افزایش این آمار به معنای افزایش شمار افرادی که می‌خواستند خودکشی کنند نیست، بلکه میزان مداخله و شناسایی بهزیستی افزایش یافته است.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه به دنبال تقسیم‌کار ملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم، ادامه داد: 18 کارگروه برای موضوعات آسیب‌های اجتماعی در کشور تشکیل شده است.

وی از تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی در کشور خبر داد و عنوان کرد: بخش آزمایشی نظام مبتنی بر سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع این طرح از مهرماه در قزوین آغاز می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: اگر بخواهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم باید به سلامت اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم چرا که اینها دو روی یک سکه هستند.

وی به بیان اقدامات اساسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: تشکیل اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت از جمله این اقدامات است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری 140 اورژانس اجتماعی راه‌اندازی خواهیم کرد که تاکنون 80 مرکز آن راه‌اندازی شده است.

مسعودی‌فرید عنوان کرد: در حال حاضر 300 خودرو در مراکز اورژانس کشور وجود دارد که درخواست 160 خودرو را به دولت ارائه داده‌ایم که در بلایای طبیعی همچون زلزله نیز به‌کار گرفته می‌شود. وی ادامه داد: تا پایان سال 95، 197 مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم که اکنون نگاه ویژه‌یی به افزایش شمار این اورژانس در کشور وجود دارد. وی یادآور شد: در سال 96 برای اورژانس اجتماعی علاوه بر بودجه‌های جاری 100 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم در حالی که در سال گذشته این اعتبار

40 میلیارد تومان بوده است.

مسعودی‌فرید به موضوع کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بهزیستی 11 ارگان دیگر در این زمینه وظیفه دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اعتبارات پرداختن به آسیب کودکان خیابانی در سال‌های اخیر از 3 میلیارد به 20 میلیارد رسیده است، تصریح کرد: افزایش اعتبار در این زمینه موجب پرداختن بهتر به این آسیب شده است.

وی با بیان اینکه در استان تهران 2200 کودک خیابانی در سه ماه اخیر جذب بهزیستی شده است، ادامه داد: 70 درصد این کودکان افراد غیرایرانی هستند بنابراین، این آمار به معنی افزایش کودکان خیابانی در تهران نیست. مسعودی‌فرید عنوان کرد: در کودکان خیابانی باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که اخیرا 3 باند در تهران شناسایی و به ناجا ارسال شده است.

 

ارسال نظر