حذف ۶۰۰ کد رشته دانشگاه آزاد

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۶۶
حذف ۶۰۰ کد رشته دانشگاه آزاد

اختلاف دانشگاه آزاد و وزارت علوم که از دوره مدیریت قبلی دانشگاه آزاد نیز وجود داشت و گفته می‌شود در دوره جدید تشدید شده است، گویا به تعامل رسیده است. البته تعاملی که با حذف 600 کدرشته دانشگاه آزاد همراه بوده است. حذف این رشته‌ها باعث کاهش منابع درآمدی دانشگاه آزاد می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حذف برخی کدرشته‌های دانشگاه آزاد با توافق مدیران این دانشگاه بوده است.

ضیاء هاشمی در رابطه با بررسی کیفیت رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد در وزارت علوم به ایلنا گفت: بررسی‌های وزارت علوم در مورد کدرشته‌های دانشگاه آزاد به اتمام رسید و نتایج آن مشخص شده که منجر به اعلام نتیجه‌های دانشگاه آزاد شده است.

او ادامه داد: بر اساس این بررسی‌ها، تعدادی از کدرشته‌های دانشگاه آزاد حذف شدند، تعدادی از آن کدرشته‌ها به صورت مشروط پذیرفته شده و تعدادی نیز مورد تایید وزارت علوم قرار گرفتند. نکته مهم این است که این موضوع با توافق مسوولان دانشگاه آزاد بوده و آنها این موضوع را پذیرفته‌اند. سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کدرشته‌های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفته و حذف شده است؟ اظهار داشت: حدود ۶۰۰ کدرشته حذف شده است که همه اینها براساس گفت‌وگوهای سازنده و مبتنی بر تفاهم انجام شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در سطوح عالی مدیریتی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در این مدت خواهیم داشت؟ اظهار کرد: تعدادی از روسای دانشگاه‌ها که مدت احکام‌شان به پایان رسیده است، در رابطه با تمدید مسوولیت و ابقایشان اقداماتی انجام شده و برای دانشگاه‌هایی که قرار است؛ روسای آنها تغییر کند و رییس جدید انتخاب شود، موضوع در دست بررسی است. او افزود: با وجود این تا این لحظه مورد خاصی برای تغییر وجود ندارد.

 

ارسال نظر