هشدار درباره پخش اخبار و فیلم‌های «نهنگ آبی»

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۹۰
هشدار درباره پخش اخبار و فیلم‌های «نهنگ آبی»

چند روزی می‌شود که در فضای مجازی، اخبار و فایل‌هایی در مورد بازی کامپیوتری «نهنگ آبی» که در نهایت منجر به خودکشی فرد خواهد شد، دست به دست می‌شود.

رییس اورژانس اجتماعی کشور نسبت به انتشار اخبار و پخش فیلم‌های «نهنگ آبی» واکنش نشان داد و گفت: انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به این بازی باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیرمستقیم برای این محصول ایجاد شود.

حسین اسدبیگی افزود: این کلیپ‌ها و تصاویر در ظاهر بیننده را در مورد این بازی هشدار می‌دهند و بر مراقبت از نوجوانان در مقابل آن تاکید می‌کنند. این در حالی است که معتقدم این روش‌ یکی از روش‌های تبلیغ غیرمستقیم است که باعث مشارکت بیشتر نوجوانان در چنین بازی‌هایی خواهد شد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه تاکید کرد: البته تاکنون هیچ مورد خودکشی به علت شرکت در این بازی به اورژانس اجتماعی گزارش نشده است. وی افزود: از افراد می‌خواهیم اخبار مربوط به این بازی را در فضای مجازی منتشر نکنند؛ زیرا انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به آن باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیرمستقیم برای این محصول ایجاد شود.

 

 

ارسال نظر