مرگ 2 کولبر؛ توضیح ناجا و ادامه انتقادها

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۹
مرگ 2 کولبر؛ توضیح ناجا و ادامه انتقادها

مرگ 2کولبر در مرز بانه باعث انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی و اهالی منطقه و همچنین برگزاری تجمعاتی در اعتراض به این اتفاق شده است.

این دو کولبر در حال عبور از مرز و ورود به کشور بوده‌اند که با شلیک ماموران نیروی انتظامی کشته شدند. پس از انتقاد مردم و تعدادی از نمایندگان مجلس به این حادثه، سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس بر سر امنیت مردم هرگز مماشات نخواهد کرد و در واقع مردم بر ما نمی‌بخشایند.

سعید منتظر‌المهدی سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: «در نیمه‌های شب و در دل تاریکی، مرزبانان هنگ مرزی شهرستان بانه متوجه ورود افرادی از مناطق ممنوع و نقاط قرمز امنیتی مرز به داخل کشور می‌شوند که با اخطار و هشدارهای پی در پی و تیراندازی هوایی سعی بر جلوگیری از استمرار تردد غیرقانونی آنان می‌کنند که در سایه بی‌توجهی آنان؛ با توجه به حساسیت منطقه و سوابق تهدیدات امنیتی گذشته به جهت پیشگیری از هر نوع پیشامد ضدامنیتی؛ ناگزیر مبادرت به تیراندازی کرده که تعدادی از آنان متواری و متاسفانه دو نفر جان خودشان را از دست می‌دهند و در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود این دو نفر از شهروندان همان منطقه و حامل محموله مواد محترقه بودند.»

اظهارات سخنگوی ناجا در حالی است که مردم منظقه ادعای دیگری دارند و معتقدند ماموران با اطلاع از اینکه این افراد کولبر هستند به سمت آنها شلیک کرده‌اند. زمستان سال گذشته بود که مرگ چند کولبر در میان برف و کولاک، باعث واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی شد بطوریکه نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس قول پیگیری موضوع و بیمه کردن کولبران را دادند؛ کولبرانی که به دلیل بیکاری و فقر، برای دریافت سی تا شصت هزار تومان باری سنگین را از مرز وارد کشور می‌کنند.

بر اساس این طرح قرار بود در مرحله نخست، 18 هزار کولبر تحت پوشش بیمه‌یی قرار بگیرند که این طرح هنوز اجرایی نشده است. رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اوایل تیر امسال درباره آخرین وضعیت طرح مجلس در زمینه حمایت از کولبران گفته بود: این طرح هنوز کامل نشده و منتظر اعلام نظر مسوولان مربوطه هستیم اما به زودی نهایی شده تا در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر