اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۹۰

خسارت 1440میلیاردی  سیل به گلستان

ایرنا| معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان گفت که خسارت سیل روزهای 19و 20 مرداد سال جاری در این استان یک‌هزارو 440 میلیارد ریال برآورد شد.  محمدباقر نوبخت که دیروز به همراه استاندار و تعدادی از مدیران استانی از مناطق سیل زده گلستان بازدید کرد، گفت: یک هزار و 200میلیارد ریال این خسارت به حوزه بناها و زیرساخت‌ها وارد شده است که به زودی بخشی از آن به استان تزریق می‌شود.  او افزود: در خصوص اعتبارات تامین خسارات سیل در گلستان همچنین در جلسه هیات دولت تصمیم‌گیری خواهد شد.

سیلاب روزهای 19 و 20 مرداد امسال در گلستان به ویژه در مرکز و شرق استان به واحدهای مسکونی، زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی خسارت وارد کرد.  سه نفر در این حادثه در شهرستان‌های گنبدکاووس و علی‌آباد جان باختند و از سرنوشت یک مفقودی خبری در دست نیست و جست‌وجو همچنان ادامه دارد.  استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور جزو استان‌های سیل‌خیز به شمار می‌رود که همه ساله به ویژه در مرداد ماه سیل و خسارت‌های آن را تجربه می‌کند.

مخبر، رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد شد

ایلنا| محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکمی از سوی فرهاد رهبر، رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مسوولیت واحد علوم و تحقیقات را به عهده گرفت.  گفتنی است، پیش‌تر دکتر علی عباس‌پور با روی کار آمدن فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد از سمت خود به عنوان رییس واحد علوم و تحقیقات استعفا کرده بود. مخبر دزفولی تا پایان سال 95 از حامیان ابقای حمید میرزاده در دانشگاه آزاد بود.

دولت دوازدهم مسیر رشد سبز را در پیش دارد

ایسنا| رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دولت یازدهم گفت: رشد سبز رشد اقتصادی پایدار است که ملازم الزامات زیست‌محیطی است بنابراین دولت دوازدهم این امر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.  معصومه ابتکار ادامه داد: برنامه ششم توسعه برای کشور برنامه‌های روشنی را تعریف کرده است که یکی از اولویت‌های آن توسعه محیط‌ زیست است. درواقع کشور نمی‌تواند اولویتی بدون محیط‌زیست داشته باشد.  او افزود: اولویت‌های دیگری مانند رشد اقتصادی، اشتغال، موضوعات بین‌المللی و همکاری‌ با کشورهای دیگر نیز باید شکل بگیرد اما در کنار همه این خط‌ مشی‌ها مساله محیط‌ زیست و توجه به آب و ارتقای سطح محیط‌ زیست اهمیت بسیار زیادی دارد.  رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دولت یازدهم با بیان اینکه دولت دوازدهم در مسیر محیط‌ زیست گام‌های خوبی برمی‌دارد، اظهار کرد: ما شاهد دستاوردهای خوبی در دولت یازدهم هستیم و ان‌شاءالله شاهد ادامه این فعالیت‌ها در دولت دوازدهم خواهیم بود.

ابتکار تاکید کرد: کشور نیازمند توسعه پایدار است. توسعه پایدار باید با محیط‌ زیست سازگار باشد و به تخریب و آلودگی محیط‌ زیست منتهی نشود. ما رشد سبز را می‌خواهیم چراکه رشد اقتصادی پایدار است. رشد سبز ملازم‌ الزامات زیست‌محیطی است.

کوله‌پشتی‌ دانش‌آموزان سبک می‌شود

ایسنا| رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از مطالعه درمورد ادغام کتب درسی و تالیف تلفیقی کتب خبر داد و گفت: رویکرد جدیدی مدنظر داریم. پس از استقرار پایه دوازدهم در سال آینده، مدت زمان پنج ساله اجرای آزمایشی کتب ابتدایی هم به اتمام می‌رسد. طبق قواعد هر کتاب پس از تدوین پس از یک‌سال اعتبارسنجی می‌شود و سپس به مدت پنج سال به صورت سراسری تحت پایلوت قرار می‌گیرد.  محی‌الدین بهرام محمدیان ادامه داد: با اتمام بازه زمانی پنج ساله اجرای آزمایشی، کتب درسی را مورد بازنگری قرار می‌دهیم. اکنون در حال مطالعه برای بازنگری پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی با رویکرد تلفیقی هستیم. در این بازنگری باید به اهداف برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین وفادار باشیم. بر این اساس باید یک برنامه آموزشی مطلوب و تجربه شده و منطبق با رویکردهای علمی را آزمایش کنیم.  محمدیان افزود: در سنت ایرانی متعلمان روزانه یک یا دو درس می‌خواندند نه 10 عنوان. اما همان درس را با روش مباحثه و پرسش و پاسخ می‌آموختند. اکنون روال این است که در هر زنگ یک درس مطرح می‌شود و با تنوع عناوین دروس مواجه‌ایم. همچنین در سنت قدیمی، ابتدا درس مقدماتی را یاد می‌گرفتند و بعد به مباحث علمی تخصصی‌تر می‌پرداختند. به عنوان مثال ادبیات را می‌آموختند و براساس آن مبانی علمی دیگر را فرا می‌گرفتند.  

6 راهبرد برنامه مبارزه با کودک‌آزاری

ایرنا| معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان با توجه به وقایع اخیر برای کودکان در حال طراحی برنامه خاصی برای مقابله با کودک آزاری است اما دستگاه‌های مختلفی باید برای تحقق آن به ایفای نقش بپردازند.  به گزارش ایرنا، طی هفته‌های اخیر حوادثی برای کودکانی از جمله آتنا، بنیتا و یوسف پیش آمد که احساسات جامعه را به‌شدت ملتهب ساخت.

حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به 6 راهبرد پیشگیری از کودک آزاری، این راهبردها را شامل افزایش آگاهی کودکان و والدین، افزایش توجه حوزه‌های انتظامی و قضایی و شدت عمل در مقابله با موارد کودک آزاری، توجه بیشتر به مسائل سلامت روان، آموزش از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، شناساندن نهادها و نظام‌های حمایتی مانند اورژانس اجتماعی بهزیستی 123 و پلیس 110 و سرعت بخشیدن به تصویب لایحه کودکان و نوجوانان در مجلس عنوان کرد.  او ادامه داد: نخستین اقدام برای پیشگیری از رخ دادن حوادث برای کودکان، افزایش آگاهی کودکان و والدین آنان است به آن معنا که کودکان را آموزش دهیم که چگونه از خودشان در مقابل غریبه‌ها و در مقابل افرادی که می‌خواهند از آنان، سوءاستفاده کنند، مراقبت کنند؛ این آموزش‌ها باید با توجه به سن کودک طراحی شود.

 

ارسال نظر