اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰

کلیات طرح توزیع مواد مخدر دولتی تصویب شد

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح توزیع مواد مخدر دولتی به تصویب رسیده و هفدهم مردادماه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می‌رود. محمد کاظمی در خصوص طرح توزیع مواد مخدر دولتی گفت: کلیات طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مرحله اول در کمیسیون مجلس، به تصویب رسیده است و سه شنبه هفدهم مرداد برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.  وی افزود: طرح فوق با ضوابط و مقررات قانونی برای قطع رابطه مصرف‌کنندگان با فروشندگان مواد مخدر مطرح شده است و پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود. نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تامین نیاز مصرف‌کنندگان مواد مخدر از طریق یک سیاست درست و قطع فروش مواد مخدر از سوی سوداگران ازجمله اهداف طرح توزیع مواد مخدر با ضوابط قانونی است. وی با بیان اینکه ماده مخدری که پس از تصویب نهایی طرح توزیع می‌شود، هنوز مشخص نیست، ادامه داد: برخی از تریاک نام می‌برند اما این موضوع صحت ندارد چرا که نوع مخدر طبق آیین‌نامه در مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

آمار طلاق مددجویان کمیته امداد کمتر از یک ‌درصد است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: آمار طلاق در استان تهران بطور متوسط ۳۸‌درصد است که این آمار در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد به کمتر از یک‌درصد می‌رسد. محسن ولیئی اظهار داشت: درحال حاضر تعداد ۱۰۵هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند و حدود ۳۰۰هزار نفر نیز در طول سال به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند می‌شوند و در مجموع تعداد ۴۰۰هزار نفر از خدمات این نهاد در طول سال برخوردار می‌شوند. وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش خانواده، اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی، برپایی جشنواره‌های قرآنی و تربیتی و غیره از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد برای مددجویان است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بیش از ۲۳هزار مددجو از برنامه‌های آموزش خانواده بهره مند خواهند شد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقامه نماز استان تهران امسال زمینه آموزش حدود 4هزار نفر از جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

قرارداد خرید شیر مدارس با برخی کارخانه‌ها لغو شد

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به بیش از چهار هزار مورد نمونه‌برداری از شیرهایی که در مدارس توزیع شده است به علت غیربهداشتی بودن و مشکل کیفیت برخی از این شیرها، قرارداد خرید شیر مدارس با برخی کارخانه‌های تولید شیر لغو شد. محمد هادی ایازی افزود: در طول دولت یازدهم ماموران وزارت بهداشت حدود 63 هزار و 740مورد بازرسی بهداشتی از مدارس داشتند که در این بازرسی‌ها 4هزار و 47مورد بازرسی از کیفیت شیرهای توزیعی انجام شد که در برخی موارد نمونه‌برداری‌ها به لغو قرارداد خرید با کارخانه تولید شیر منجر شد. وی ادامه داد: در دولت یازدهم در مجموع 5 تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش امضا شد که نخستین آن همکاری در زمینه توانمندی دانش‌آموزان و اولیای مدارس در زمینه کنترل شیر مدارس، محدودیت توزیع مواد غذایی مضر مثل سوسیس و کالباس و چیپس و نوشابه در مدارس بود. ایازی گفت: دومین تفاهمنامه آموزش و به‌کارگیری سفیران سلامت بود که طی آن یک میلیون و 270هزار دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت معرفی شدند و آموزش دیدند. تفاهمنامه سوم در زمینه مراقبت‌های اجتماعی بود که بین 9دستگاه ازجمله وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا شد تا براساس آن شاهد ارتقای سلامت اجتماعی دانش‌آموزان باشیم.

کاهش تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی در امور صنفی

وکیل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از موافقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با درخواست انجمن مزبور با اصلاح آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مبنی بر کاهش دخالت سازمان گردشگری در امور صنفی و اداری فعالان عرصه صنعت گردشگری خبر داد. وی با اشاره به جلسه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که با حضور رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات جهانگردی ایران برگزار شد، گفت: در این جلسه مقررات مربوط به نحوه مداخله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در امور مربوط به تاسیسات گردشگری که به موجب آن سازمان مذکور در تمامی مراحل تاسیس و فعالیت و نظارت بر عملکرد چنین تاسیساتی نظارت دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد جزء 16 از بند میم از ماده یک آیین‌نامه فوق‌الذکر حذف شود. قاسمی در ادامه افزود: به موجب این آیین‌نامه کلیه مراحل تاسیس فعالیت، تمدید پروانه، نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و... و نیز درجه‌بندی این قبیل تاسیسات در حیطه اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته و تشکل‌های صنفی مربوط به چنین نابسامانی هیچگونه نقش و جایگاهی در فرایند تصمیم‌گیری و نظارت بر عملکرد اعضای خویش ندارند. وکیل انجمن دفاتر خدمات جهانگردی ایران اظهار داشت: در صورت حذف این بند، دفاتر ذکور کماکان تابع نظام حقوقی خاص خود خواهند بود. قاسمی گفت: از مزیت‌های حذف بند اخیر از آیین‌نامه مصوب سال 1394 آن است که دخالت سازمان میراث فرهنگی در ایجاد و فعالیت تشکل‌های صنفی مربوط به حوزه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی منتفی شد و این نوع تشکل‌ها وقتی ماده 131قانون کار و ضوابط مربوطه و بطور مستقل از سوی سازمان میراث فرهنگی ایجاد و تشکیل شد، به فعالیت خواهند پرداخت.

 

ارسال نظر