اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۵۲

۳۰درصد باغ وحش‌ها و باغ‌های پرندگان فاقد مجوز هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه ۳۰درصد باغ وحش‌ها، باغ‌های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مراکز فاقد مجوز را تعطیل کند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در واکنش به تعطیلی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری حیوانات، گفت: 30درصد باغ وحش‌ها، باغ‌های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست در حال فعالیت هستند که به صورت جدی می‌طلبد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کرد زیرا حقوق حیوانات در این مراکز رعایت نمی‌شود.

شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز با استانداردها فاصله دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز با استانداردها فاصله دارد، تصریح کرد: متاسفانه استانداردهای حداقلی در این مراکز رعایت نمی‌شود و نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست نظارت‌ها را بر این مراکز تشدید و آنها را مکلف به رعایت استانداردها کند.

وی با انتقاد از اینکه فضاهای در نظر گرفته شده برای نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز بسیار کوچک و محدود است، تصریح کرد: این فضاها با استانداردهای زیست محیطی فاصله زیادی داشته و حداقل‌های کیفی در آنها رعایت نمی‌شود.

بادامچی با یادآوری مهلت 6ماهه سازمان حفاظت محیط زیست به مراکز نگهداری از حیات وحش، باغ وحش و باغ‌های پرندگان فاقد مجوز، گفت: هر چند مقرر شد تا پایان سال 95 تمامی باغ وحش، باغ پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کنند اما همچنان شاهد ادامه فعالیت برخی از این مراکز در کشور هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، تصریح کرد: حیات وحش جزو زنجیره حیات بوده و همانند انسان‌ها حق حیات داشته و برای زندگی و رفاه آنها باید حداقل‌ها تامین و به نوع تغذیه، نحوه نگهداری و اندازه قفس‌ها در این مراکز توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تشدید نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری بر عملکرد باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات، تصریح کرد: این دستگاه‌ها باید نظارت مناسبی را بر نحوه و شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات داشته و عملکرد آنها را بطور مداوم رصد و مورد ارزیابی قرار دهند.

تعلل تامین اجتماعی در پرداخت اعتبار حوزه سلامت

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه از حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان حق درمان تامین اجتماعی، تنها ۴ هزار میلیارد به بخش حوزه سلامت تعلق گرفته است، گفت: شرکای وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول با این وزارتخانه همراهی نکردند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص اظهارات رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی براینکه 79 درصد منابع مالی طرح تحول ازسوی تامین اجتماعی پرداخت شده است، گفت: اعلام این آمار تنها برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است، یعنی 79 درصد منابع مالی برای طرح تحول در درمان بیماران مراجعه‌کننده به مراکز ملکی تامین اجتماعی هزینه است؛ ضمن اینکه درحال حاضر مبلغی که تامین اجتماعی بابت درمان از بیمه‌شدگان خود دریافت می‌کند؛ درحوزه‌های مختلف و به طریق‌های گوناگون هزینه می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درحال حاضر درآمد تامین اجتماعی ازمحل 9بیست‌وهفتم حدود 18هزار میلیارد تومان است، افزود: اما پرداختی تامین اجتماعی به حوزه درمان به گفته مسوولان این سازمان کمتر از 4هزار میلیارد تومان است، همچنین هم‌اکنون نرخ خرید خدمت در سازمان تامین اجتماعی تفاوت‌هایی با این موضوع دربخش دولتی دارد؛ از سوی دیگر پرداختی‌ها درمراکز ملکی تامین اجتماعی به روز بوده، اما پرداختی‌ها برای وزارت بهداشت با تاخیرهای چند ماهه روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه گفته‌های وزیربهداشت درخصوص عدم همراهی شرکاء وزارت بهداشت دربحث طرح تحول کاملا صحیح است، تصریح کرد: البته دولت نیز به تعهدات مالی خود درخصوص 10 درصد هدفمندی عمل نکرده است، یعنی در سال 95 حتی یک ریال هم از این محل پرداخت نشده و سازمان تامین اجتماعی نیز از حدود 18هزار میلیارد تومان تنها 4هزار میلیارد پرداخت کرده است؛ اما با توجه به اشرافیت رییس‌جمهور و تعهدات مسوولان بطورحتم اختلافات بین دور وزارتخانه حل خواهد شد.

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه کسری بودجه وزارت بهداشت و بدهکارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی به تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دارویی از مشکلات اساسی حال حاضر حوزه بهداشت و درمان است، گفت: کمبود منابع و عدم پرداخت به موقع دولت منجرشده وزارت بهداشت دراجرای طرح تحو ل دچار مشکل شود.

به گزارش خانه ملت، رییس سازمان تامین اجتماعی، گفت: 79 درصد منابع طرح تحول از سوی تامین اجتماعی پرداخت شده است، بنابراین مهم‌ترین دستگاه و نهاد موثر و دارای نقش مهم در طرح تحول تامین اجتماعی است.

 

ارسال نظر