تامین اجتماعی در دولت قبل محل تسویه حساب قوا بود

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۷۹

پیش از ظهر دیروز همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی در مجتمع فرهنگی و ورزشی نگین غرب برگزار شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این همایش گفت: این سازمان قبل از دولت یازدهم محل تنازع و تسویه حساب قوا شده بود، اما در دولت یازدهم با وجود شرایط سخت اقتصادی، اقداماتی انجام شد که منشا خیر برای مردم و بیمه‌شدگان بود.

سید تقی نوربخش با تاکید بر اینکه این سازمان امروز مطابق با برنامه راهبردی خود در حال حرکت است، ادامه داد: این روزها بهار اجرایی کشور است و برنامه‌های دولت تبیین می‌شود و بسیار خوشحالیم که استقرار نظام جامع تامین اجتماعی از سوی رییس‌جمهور محترم هم در مراسم تحلیف و هم تنفیذ مورد توجه قرار گرفت. او افزود: سازمان تامین اجتماعی مسوول اجرای دو ماموریت اصلی دولت است. این سازمان در امنیت اجتماعی و سلامتی مردم تاثیرگذار است.

نوربخش در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم گفت: ٧٩درصد منابع طرح تحول سلامت از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد و کلیدی‌ترین دستگاهی که در اجرای این طرح نقش دارد، سازمان تامین اجتماعی است. پیش از نوربخش، محمدعلی همتی، عضو هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی در این همایش گفت: معتقدیم که این سازمان در چهار سال دولت یازدهم گام‌های خوبی در راستای انجام ماموریت‌ها برداشت و سازمان تامین اجتماعی به مسیر اصلی خدمت‌رسانی بازگشت. او افزود: استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و رفع مشکلات مردم و رفع فقر مطلق از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با همکاری سازمان تامین اجتماعی قابل انجام است.

همچنین رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی در پنل اول این همایش گفت: از سال ٩٣ تاکنون حدود ١٣ هزارنیروی انسانی، جذب این سازمان شده‌اند. جذب ٨ هزار نفر آنها از طریق آزمون بوده و مابقی نیز پزشکانی بودند که با سازوکار مشخص و طبق ضوابط جذب شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین حدود ٤ هزار نفر بازنشسته شده‌اند و درحال حاضر واحدهای اجرایی سازمان از نیروی انسانی در شرایط بهتری هستند. او افزود: با اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک، نیاز کمتری به جذب نیروی جدید خواهد بود.

اردلان با اشاره به تدوین نظام جامع آموزش مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی گفت: این طرح، پس از تایید مدیرعامل و تصویب هیات‌مدیره این سازمان اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر