جعل احکام در بیمارستان‌ها غیرممکن می‌شود

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه جامع «طرح» نیروهای پزشک، پرستار و پیراپزشک علاوه بر اینکه باعث شفاف‌سازی تقسیم‌بندی نیروهای طرحی در بیمارستان‌ها می‌شود، جعل احکام صادره را از طریق ایجاد کد اصالت و بارکد غیر ممکن کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احمد ماهی روز یکشنبه افزود: سامانه جدید توزیع نیروهای موقت قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان یک سامانه نوپا در وزارت بهداشت است که برای کاهش مراجعات حضوری، تسریع و یکپارچه‌سازی فرآیندها در کشور، دسترسی به داده‌های متقاضیان، مشاهده صف انتظار و کاهش هزینه‌های سربار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ستاد وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است. وی تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری و سازمان نظام پزشکی می‌توانند از طریق این سامانه اطلاعات مورد نیاز را به صورت آنلاین مشاهده کنند. همچنین ایجاد لینک با سامانه خدمت وظیفه عمومی در دست بررسی و اقدام است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در دسترس بودن آمار و اطلاعات با وجود این سامانه تصمیم‌گیری را برای دست اندرکاران تسهیل کرده است افزود: پیش از اجرای این سامانه تعداد زیادی از مشمولان فارغ‌التحصیل می‌شدند و باید در فرصت کوتاهی برای آنها تصمیم‌گیری و محل خدمت آنها تعیین می‌شد، اما هم‌اکنون به دلیل در دسترس بودن و نظام مند شدن اطلاعات این کار با سرعت و دقت بیشتری در حال انجام است و افراد به مراکزی که به آنها نیاز دارند ارجاع داده می‌شوند.

وی یکی از مزایای دیگر این سامانه را برای دانشگاه‌ها چنین برشمرد: سامانه جامع طرح قابلیت خصوصی‌سازی را برای دانشگاه‌ها دارد و هر دانشگاه بدون ورود لطمه‌یی به قابلیت کلی سامانه، می‌تواند تغییراتی را که خاص آن دانشگاه است، در این سامانه اعمال کند. هزینه‌های توسعه و نگهداری سامانه نیز به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و نیازی به عقد قرارداد توسط دانشگاه‌ها نیست. وی افزود: هر نیروی طرحی در وزارت بهداشت هم‌اکنون بدون اینکه مراجعه حضوری داشته باشد محل خدمتش تعیین می‌شود و برای گذراندن طرح به جایی می‌رود که خودش مشخص کرده است و صدور حکم و معرفی نامه نیز به صورت سیستمی و امضای آن الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین تحت وب و آنلاین بودن 24 ساعته، مشاهده صف انتظار متقاضیان، مشاهده وضعیت پرونده و نواقص احتمالی و مشاهده وضعیت دانشگاه‌های طرح‌دار از جمله مزایای دیگر این سامانه برای متقاضیان است.

 

ارسال نظر