اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۶۰

  صحت هفتمین انتخابات نظام پزشکی تایید شد

ایسنا| محمدحسین قربانی با تایید صحت هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، اعلام کرد: در بازشماری آراء هیچ تغییری در آمارها و ارقام ایجاد نشد و نتایج نیز به همان ترتیبی که در روزهای اول اعلام کردیم باقی ماند. 23 درصد آرای انتخابات در تهران بازشماری شد اما هیچ تغییری ایجاد نشد.  او ادامه داد: با توجه به اینکه دیروز صحت انتخابات توسط هیات مرکزی اعلام شد اما امروز شنیدیم که برخی افراد به این انتخابات اعتراض داشتند. با وجود این اشکالات و با تدابیر هیات مرکزی، انتخابات در سلامت برگزار شد. ما از ابتدا به هیچ‌وجه بنایی بر ابطال انتخابات نداشتیم. اگر با وجود این تایید از طرف هیات مرکزی باز هم افرادی صحبت یا اعتراضی دارند راه برایشان باز است و می‌توانند اعتراض خود را از دیوان عدالت اداری پیگیری کنند.  قربانی در حالی بازشماری آرا به عنوان دلیلی برای تایید صحبت انتخابات نظام پزشکی پیش می‌کشد که گروه اصلی معترضان، لغو شیوه الکترونیک انتخابات را در میانه روز رای‌گیری و در حالی که بیش از یک ماه، رای‌دهندگان به بهره‌گیری از آن تشویق شده بودند، دلیلی کافی برای ابطال انتخابات دانستند. ریاضی سخنگوی جبهه احیای نظام پزشکی، در گفت‌وگویی با تعادل از نام نویسی 47هزار نفر، معادل 20 درصد واجدان شرایط، برای رای دهی الکترونیک خبر داده بود. دو منتخب در فارس و یک منتخب در تهران، در اعتراض به این اتفاق از حضور در هیات‌مدیره انصراف دادند.

 تخلفات مالی پلیس در پی افزایش فعالیت‌های اقتصادی

خانه‌ملت| نایب‌رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت فعالیت‌های اقتصادی زیر مجموعه‌های پلیس مانند بنیاد تعاون، موسسه رهگشا و پلیس+۱۰ باعث افزایش تخلفات این نهاد به دلیل نبود نظارت شده است.  فرهاد تجری در واکنش به محکومیت ۱۱۷ میلیارد تومانی پلیس+۱۰ به علت اضافه دریافتی در ازای ارائه خدمات، گفته ضعف نظارت در شکل‌گیری فساد تاثیر بسیار دارد.  به گفته تجری این دستگاه‌ها به جای آنکه حافظ منافع مردم باشند، در نبود نظارت خود را ماورای قانون تصور کرده و هر اقدامی که توانستند به سلیقه خود برای کسب منافع مالی بیشتر انجام داده‌اند. این اقدامات حتی به قیمت تضییع حقوق مردم و دولت انجام شده است.  این عضو کمیسیون اصل نود افزود: این کمیسیون در صورت شکایت شاکی خصوصی یا دستور مقامات و رییس مجلس می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند اما تاکنون گزارشی به کمیسیون نرسیده است.  سازمان تعزیرات حکومتی درپی گزارش‌های متعدد از سوی مردم درباره اضافه دریافتی دفاتر پلیس ۱۰+ در ازای ارائه خدماتی نظیر صدور، تعویض یا تمدید گذرنامه، صدور یا تعویض کارت پایان خدمت و …؛ شرکت پژوهش و توسعه ناجی را به پرداخت جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی محکوم کرد.

  رسیدگی به کودک‌آزاری متولی ندارد

ایرنا| مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع کودک آزاری متولی خاصی ندارد، گفت: اورژانس اجتماعی در تمام ساعات روز پاسخگو نیست.  زهرا رحیمی در نشست بررسی کودک آزاری در محلات حاشیه‌نشین گفت: بارها شده هنگامی که متوجه کودک آزاری در منطقه‌یی می‌شویم و به کلانتری و دیگر مراجع قضایی مراجع می‌کنیم ولی هر نهادی ما را به جای دیگر پاس می‌دهد.  مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌یی از دستگاه‌های کشور حقوق کودکان و نوجوان را نادیده می‌گیرند، گفت: متاسفانه دغدغه‌یی نسبت به حقوق کودک در بین برخی از مسوولان به وجود نیامده است.  مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با اشاره به اینکه از میانه‌های دهه 80 که شاهد ورود مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه و کراک در کشور بودیم نوع کودک آزاری‌ها تغییر کرد و خشونت‌ها تشدید شده، گفت: پیش از این شاهد کودک آزاری‌های اینچنین وحشتناک مثلا از سوی پدر به فرزندان نبودیم.  رحیمی در ادامه به نقص سیستم گزارش دهی کودک آزاری در کشور اشاره و اظهار کرد: در سیستم گزارش دهی کودک آزاری ضعف‌هایی وجود دارد؛ این ضعف‌ها در مناطق محروم‌تر و نیازمندتر که کودک‌ آزاری‌های بیشتری را هم تجربه می‌کنند، بسیار زیاد است.  این فعال حوزه حقوق کودک گفت: به عنوان مثال اگر در مرکز تهران گزارش کودک آزاری داشته باشیم اورژانس اجتماعی به آن رسیدگی می‌کند اما اگر این گزارش از مناطق حاشیه و دور از تهران باشد نمی‌توان انتظار حضور اورژانس اجتماعی را داشت.  او با بیان اینکه اورژانس اجتماعی تنها در ساعات اداری پاسخگو است، گفت: این اورژانس 24 ساعته پاسخگو نیست.

  مرزنشینان ایلامی راهی برای کسب درآمد ندارند

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان ایلام معتقد است با تقویت مرزنشینان و افزایش صادرات و واردات ازساو در مرزهای کشور؛ می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد.  نیازعلی پاآهو، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام، گفت: ۲۰۰۸ مرزنشین ایلامی که در ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق زندگی می‌کنند، هیچ درآمدی ندارند.  او ادامه می‌دهند: با صفت‌هایی مانند قاچاقچی و کوله‌بر و... واردات و صادارت مرزنشینان را بسیار محدود کرده‌اند بی‌آنکه بدانند یک مرزنشین چگونه باید درآمد کسب کرده و زندگی را بچرخاند.  پاآهو در توصیف تفاوت مرزنشینان با قاچاقچیان افزود: کسی به این نکته توجهی نمی‌کند که یک قاچاقچی باید عضو یک باند قاچاق باشد و خاستگاه فعالیت‌های اینچنینی احتیاج به سرمایه‌ کلان دارد. با درنظر گرفتن این واقعیت؛ به این نتیجه می‌رسیم که مرزنشینی که با یارانه ماهانه و کمک‌های کمیته امداد امورات زندگی خود را می‌گذراند، چگونه می‌تواند قاچاق‌چی باشد؟ او در همین رابطه ادامه داد: اگر مرزنشینان تقویت شوند و فعالیت آنها در زمینه صادرات و واردات افزایش پیدا کند تردد قاچاقچیان در مرزهای ایران به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.  او با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مرزنشین ایلام گفت: در حال حاضر از ۱۶ تعاونی استان ایلام تنها ۸ تعاونی فعالیت محدود دارند. مرزنشینان استان ایلام باتوجه به کاهش تعداد کالای وارداتی از ۷۱ قلم به ۳۱ قلم تنها اجازه جابه‌جایی برنج، شکر و روغن را دارند آنهم با کاهش ۵۰ درصدی.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام در پایان گفت: باتوجه به موقعیت ایلام و مرز‌های مشترکی که با کشور عراق دارد، مرزنشینان می‌توانند با صادرات و واردات وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشند ولی به دلیل عدم حمایت مسوولان و قوانین سخت‌گیرانه بدون هیچ درآمدی به زندگی ادامه می‌دهند.

 

ارسال نظر