اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳

بسیاری از صندوق‌های  بازنشستگی زیانده هستند

ایسنا| نشست بررسی عملکرد صندوق‌های بازنشستگی کشور با حضور کارشناسان و مدیران صندوق و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف دسترسی به راهکاری برای حل مشکلات متعدد صندوق بازنشستگی برگزار شد.

نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استخدام‌های بی‌رویه در گذشته باعث ضربه‌های جبران‌ناپذیر به صندوق‌های بازنشستگی شده است، گفت که در حال حاضر بسیاری از این صندوق‌ها زیانده هستند. محمدرضا بادامچی در این نشست گفت: استخدام‌های بی‌رویه در گذشته باعث ضربه‌های جبران‌ناپذیر به صندوق‌های بازنشستگی شده است.

او توضیح داد: در گذشته حتی ۶ برابر نیاز یک بنگاه، نیرو جذب شد به‌طوری که در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که سه هزار پرسنل دارد، اما نیاز منابع انسانی استاندارد آنها فقط ۴۰۰ نیرو است.

رییس فراکسیون کار با بیان اینکه دولت سالانه ۳۷ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشتگی پول واریز می‌کند، افزود: وضعیت فعلی به گونه‌یی است که ۱۹۰شرکت تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی هستند که بسیاری از شرکت‌ها زیانده و ورشکسته‌اند.

آگاه‌سازی برای پیشگیری از کودک آزاری، اولویت بهزیستی

ایرنا|معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آگاه‌سازی بیشتر والدین برای پیشگیری از انواع کودک آزاری در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد اما درعین حال هیچ‌گونه آموزش مستقیم در زمینه تربیت جنسی برای کودکان در مهدهای کودک ارائه نمی‌شود.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید افزود: در مهدهای کودک سه نوع محتوای آموزشی از جمله محتواهای آموزشی مفاهیم علوم و ریاضی، محتواهای دینی در قالب داستان و شعر و نقاشی و محتواهای سبک زندگی ارائه می‌شود.  او ادامه داد: بخشی از محتواهای آموزشی سبک زندگی به آگاه‌سازی والدین برای پیشگیری از انواع کودک آزاری اختصاص دارد که والدین در این بخش آموزش می‌بینند برای پیشگیری از کودک آزاری به کودکان خود مهارت نه گفتن را بیاموزند که به‌طور مثال اگر غریبه‌یی به کودکی گفت بیا برویم برایت آب‌نبات بخرم، کودک به او نه بگوید یا اینکه اگر مشکلی برای کودک پیش بیاید او به والدین خود اطلاع بدهد.  وی تاکید کرد: هیچ محتوای آموزشی برای تربیت جنسی کودکان به کودکان مهدها ارائه نمی‌شود بلکه والدین آموزش می‌بینند چراکه والدین بهترین نقش مربیگری را دارند.  مسعودی‌فرید یادآور شد: هرچند برای پیشگیری از کودک آزاری، نهادهایی مانند نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سازمان بهزیستی، نقش دارند اما خود مردم به ویژه والدین هم باید مراقب این موضوع باشند.

اعلام نتایج بررسی شکایات انتخابات نظام پزشکی

ایسنا|رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت که نتایج نهایی بررسی شکایات امروز بعدازظهر اعلام می‌شود که این نظر نهایی فصل‌الخطاب است.  

محمدحسین قربانی اظهار داشت: هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی براساس قانون از ۷ مرداد بررسی شکایات را شروع کرد که این مهلت ۱۱ مرداد به پایان می‌رسد.  او افزود: هیات مرکزی علاوه بر بررسی تمام شکایات، بازبینی و بازشماری آرای تهران را انجام داد. نتیجه این بررسی‌ها این است که بازشماری آرا تغییری در نتیجه نهایی انتخابات نداشته است.  

قربانی همچنین گفت که امروز این هیات در بیانیه رسمی نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد. بعد از آن پرونده انتخابات نظام پزشکی بسته شده و این نظر فصل‌الخطاب است.  نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گزارشی از روند کاری خود در این مدت را به کمیسیون بهداشت ارائه خواهد کرد.

لغو ۷ حکم قصاص محیط‌بان در دولت یازدهم

ایسنا|معاون رییس‌جمهور گفت: از سال ۹۲ حکم قصاص هشت محیط‌بان در کشور صادر شده بود که در دوره دولت یازدهم با پیگیری‌های انجام شده حکم اعدام 7نفر از محیط‌بانان لغو شد.  

معصومه ابتکار در مراسم تجلیل از محیط‌بانان نمونه کشور که در قم برگزار شد، افزود: در دولت یازدهم موضوع سه هزار امتیاز سختی کار محیط‌بانان به تصویب رسید و این اتفاق بزرگی بود و بسیاری از استان‌ها این امکان را یافتند حق ویژه کارشناسی برای مشاغل تخصصی برای محیط‌بانانی که فرماندهی و مسوولیت دارند را بپردازند.  رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: ما نیاز داریم در زمینه معیشت محیط‌بانان کار کنیم ارسال لایحه حمایت از محیط‌بانان از گام‌های موثری بود که در این دوره برداشته شد.  او افزود: البته این لایحه در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است و چون لایحه خوبی بود، قرار شد جنگلبانان نیز به آن اضافه شوند در این زمینه تلاش می‌کنیم، لایحه تصویب شود.  

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در جهت ارتقای کیفیت خدمات محیط بانان مطالعات علمی صورت گرفت که در شوراهای محیط زیست استان‌ها نیز تصویب شده است. این مطالعات با محوریت جوامع محلی و مردم انجام شده است. رویکرد سازمان برای مقابله با شکار چهارپایان، صادر نکردن مجوز است. در چهار سال گذشته بسیاری از مجوزها بررسی شد و در این میان مشارکت‌های مردم نیز در جلوگیری از شکار غیرمجاز تاثیرگذار بوده است.

 

 

ارسال نظر