فروش خانه مرزنشینان برای پرداخت بدهی به دارایی

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۳۹

ایلنا| مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان بوشهر معتقد است تصمیماتی که برای مرزنشینان گرفته شده وضعیت معیشتی این قشر را بحرانی کرده است. غلامحسین هوشمند، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان بوشهر گفته از سال ۹۱ با هوشمند کردن کارت‌های خانواده‌های مرزنشین، مبادلات اقتصادی این قشر به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

به گفته او کارت‌های هوشمند درحالی جایگزین کارت سهام‌داران تعاونی‌های مرزنشین شد که این کارت‌ها با گمرک و دفاتر تعاونی‌ها همخوانی ندارد و در واقع این کارت‌ها کاملا بدون استفاده شده است.

هوشمند با پرداختن به وضعیت درآمدی مرزنشینان اضافه کرده نزدیک به 5 سال است که مرزنشینان درآمد چندانی از تعاونی‌ها ندارند و این وضعیت روز به روز وخیم‌تر می‌شود. این تصمیم نادرستی بود که در دولت قبل گرفته شده است.

این فعال صنفی با انتقاد از چنین رفتارهایی اضافه کرده، اعضای تعاونی‌های مرزنشینان برای پرداخت بدهی خود به اداره دارایی حتی مجبور به فروش خانه خود شده‌اند و در رابطه با همین بدهی‌ها حقوق اعضا هم مسدود شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان بوشهر با اشاره به وضعت معیشتی مرزنشینان گفته، مرزنشینان بوشهری وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و سهمیه‌های دریافتی آنها نیز قطع شده است این در شرایطی است که اداره دارایی مطالبات خود را از سال ۷۹ محاسبه کرده و به طور کامل از مرزنشینان دریافت کرده است.

 

 

ارسال نظر