اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۹۶

کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در آینده

ایلنا   رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش از پیش‌بینی کمبود نیروی انسانی به واسطه بازنشستگی تعداد زیادی از نیروهای شاغل در آینده خبر داد. اسفندیار چهاربند در همایش تبیین دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی در اردوگاه شهید منتظری شهریار، اظهار داشت: در آموزش و پرورش، مدیریت نیازها، نخستین و مهم‌ترین هدف است، زیرا هرچه مدیریت نیازها بهتر انجام شود، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

وی، نیروی انسانی را سرمایه اصلی هر سازمان و دستگاهی دانست و افزود: با شناسایی مبادی ایجاد نیازها، می‌توان از مشکلات ناشی در تامین منابع جلوگیری کرد. وی، از پیش‌بینی کمبود نیروی انسانی به واسطه بازنشستگی تعداد زیادی از نیروهای شاغل در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد، زیرا داشتن معلم در کلاس درس، این حق مسلم دانش‌آموز است، بنابراین تامین معلم، اصلی‌ترین اولویت مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است. چهاربند، از برنامه درسی به عنوان یکی از مبادی نیاز که باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، یاد کرد و گفت: بازنگری برنامه‌های درسی، تصحیح رشته‌ها و پایه‌های درسی، تربیت نیروی زبده و مهارت‌محور از جمله نیازهای آموزش و پرورش است.

میانگین سن شروع مصرف مواد در زنان 26.2 سال است

ایرنا  معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: پیمایش ملی اعتیاد نشان داد که روش مصرف مواد در هفته گذشته بین زنان کشیدن بوده است و تنها 3.8 درصد مصرف‌کنندگان زن در طول عمرشان تحت پوشش درمان‌های اعتیاد قرار داشته‌اند.  محسن روشن‌پژوه ادامه داد: این نتایج نشان می‌دهد که پوشش درمان‌های اختصاصی اعتیاد زنان باید افزایش یابد. 2.3 درصد زنان دارای تجربه مصرف مواد، تزریق داشته‌اند و 75 درصد آنان از سرنگ‌های استریل استفاده کرده‌اند.  به گفته روشن‌پژوه، بیشترین ماده مصرف در زنان تریاک، سپس شیشه و سوخته تریاک بوده است. معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین سن مصرف مواد در جامعه نسبت به آمار سال 90، یعنی 24 سال، کاهش پیدا نکرده است اما شیوع مصرف مواد در رده سنی 15 تا 29 تغییراتی دارد به آن معنا که زنان زیر 30 سال نسبت به گذشته، مصرف مواد را زودتر شروع کرده‌اند.  وی ادامه داد: میانگین سن شروع انواع مواد و دارو در جمعیت عمومی زنان و مردان 24.3 سال، در مردان 24.1 سال و در زنان 26.2 سال است. معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: نتایج پیمایش ملی اعتیاد نشان می‌دهد که قبح مصرف مواد در زنان کمتر شده و زنان جوان، راحت‌تر و زودتر، مواد مصرف می‌کنند.

مرگ 736 نفر در دریا طی 5 سال گذشته

ایسنا  معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پنج سال گذشته 736 نفر از هموطنان در دریا جان خود را از دست دادند که نیاز است شناگاه‌های کشور مورد بررسی قرار گیرند.

پروین فرشچی در مراسم رسمی اهتزاز نخستین پرچم سلامت شناگاه‌های کشور در بابلسر اظهار کرد: این برنامه همکاری میان سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و نهادهای مردمی است. وی گفت: 136 طرح سالم‌سازی در کشور وجود دارد که باید با هم‌افزایی از نظر زیرساخت‌‌های گردشگری تجهیز شوند.  فرشچی تصریح کرد: نتیجه دو سال پایش محیط زیست موجب شد تا بابلسر به عنوان ساحل سالم شناخته شود و این سازمان در تمامی 5هزار و 800 ساحل کشور این طرح را ادامه می‌دهد. وی گفت: کشور ایران دریامحور است که باید این دریا محوری توسعه پیدا کند و این باور باید به‌وجود آید که این دریامحوری موجب توسعه کشور می‌شود.  فرشچی تصریح کرد: در پنج سال گذشته 736 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که نیاز است شناگاه‌های کشور مورد بررسی قرار گیرند و لازم است که هموطنان از شناگاه‌هایی که دارای پرچم آبی هستند، استفاده کنند.

وی عنوان کرد: نظارت به صورت مرتب انجام می‌شود و نهادهای مردمی باید کمک کنند که اگر ساحلی دارای پرچم زرد است، مشکلات آن برطرف شود.

 

 

ارسال نظر