تولید 10 فیلم با لوکیشن جاده به یاد کیارستمی

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۹۴
تولید 10 فیلم با لوکیشن جاده به یاد کیارستمی

به یاد عباس کیارستمی به 10فیلم با لوکیشن جاده اجازه ساخت داده شده است. مصطفی حیدری، رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان با اعلام این خبر در آیین رونمایی از مجموعه فیلم‌های کوتاه داستانی «جاده» گفته شهریور سال گذشته«دفتر تخصصی سینما» بر آن شد تا با هدف بالا بردن سطح برنامه‌های تخصصی این دفتر و برای همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها به زبان سینما برای یک شهر کار کند. قرار را بر آن گذاشتیم تا از موازی‌کاری و صرفا ایجاد رقابت بپرهیزیم و در نهایت تمرکز ما بر فیلمنامه و تولید فیلم باشد.

رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان با بیان اینکه این دفتر سعی در تخصصی‌سازی برنامه دارد، اضافه کرده بعد از آنکه به مدت 10ماه در نقش حامی عمل کردیم به این نتیجه رسیدیم تا تجدید نظری در برنامه‌های اجرایی با اولویت فیلمنامه سپس تولید فیلم داشته باشیم. شروع این برنامه‌ها نیز با سینما «جاده» بوده و در ادامه برنامه انتقال تجربه و برنامه‌های بسیار دیگری را نیز خواهیم داشت. حیدری با اشاره به برخی شکایات در مورد انتخاب فیلمنامه‌ها و فیلمسازان گفته اگر در میان دوستان کسانی هستند که با این بودجه‌های کم و با همین کیفیت حاضر به همکاری و ساخت فیلم هستند ما استقبال می‌کنیم. برای ساخت هر یک از این سری از فیلم‌های مجموعه«جاده» تقریبا یک میلیون و 700هزار تومان بودجه صرف شده است.

رییس دفتر تخصصی سینمای اصفهان اضافه کرده از 10فیلم انتخاب شده 7فیلم درحال حاضر ساخته شده است چراکه دو فیلم دیگر در شرایط مه‌آلود اتفاق می‌افتاد و باید در زمستان ساخته شود. یکی از فیلم‌ها نیز به هزینه‌یی بسیار بیشتری نیاز داشت که با شرایط فعلی سازگار نبود. در مراسم آیین رونمایی از مجموعه فیلم‌های کوتاه داستانی«جاده» از کارگردان‌های فیلم‌های تولید شده در این مجموعه ازجمله: «راه» به کارگردانی احسان امینی، «الهک شکر پایند» به کارگردانی بهروز یزدانی، «نگار» به کارگردانی محمد فاضل‌پورابوطالب، «نقطه‌ جوش» به کارگردانی احمدرضا سیستان، «توکایدو» به کارگردانی عبدالله رحیمی، «یازده‌ونیم» به کارگردانی حامد امیری و «اهلی» به کارگردانی مجتبی اسپنانی تقدیر شد.

 

ارسال نظر