ما در اینجا با هم زندگی می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۶۲
ما در اینجا با هم زندگی می‌کنیم

 یو ‌اس ‌آ تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از همدردی مردم بریتانیا با قربانیان حادثه مسجد لندن، به جزییات این حادثه تروریستی پرداخت. این واقعه حدود ساعت ۱۰ و نیم شب به وقت لندن روی داده و شاهدان می‌گویند، خودرو ون را دیده‌اند که با سرعت روی پل آمده و در حالی که ویراژ می‌داده عابران را در دو سوی پل زیر گرفته است. به گفته یک شاهد واقعه، خودرو ون بعد از زیر گرفتن عابران در نهایت پس از برخورد با یک اتوبوس یا احتمالا ایستگاه اتوبوس متوقف شد. به گزارش این روزنامه، ‌مراسم سوگواری برای قربانیان حملات تروریستی اخیر در لندن با حضور پر رنگ مسلمانان و سایر شهروندان این شهر برگزار شد. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا حمله به نمازگزاران یک مسجد در شمال لندن را محکوم کرد. او حمله یک خودرو ون به جمعی از مسلمانانی که از مسجد خارج شده‌ بودند را تلاشی «انزجارآور» خواند که هدف آن نابودی آزادی‌هایی مانند آزادی دین است. می ‌بعد از جلسه‌یی اضطراری در وست‌مینستر گفت: این عمل سبب شکاف در کشور نخواهد شد.

 ال‌پایس:

این روزنامه اسپانیایی در صفحه اول خود با انتشار عکسی از میشل‌بارنیه و دیوید دیویس به تشریح مذاکرات رسمی برگزیت در بروکسل پرداخته است. به گزارش این روزنامه، بریتانیا، چارچوب زمانی اتحادیه اروپا برای مذاکرات برگزیت را پذیرفت. طبق اظهارات میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، این مذاکرات در موضعی درست آغاز شده است. میشل بارنیه و دیوید دیویس، وزیر برگزیت دولت بریتانیا، در نخستین روز از مذاکرات رسمی خود در بروکسل توافق کردند تا قبل از آغاز مذاکرات پیرامون توافق تجاری به سایر مسائل مربوط به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بپردازند؛ ‌از جمله: صورت‌حساب جدایی ۱۰۰میلیارد یورویی بریتانیا، حقوق شهروندان اتحادیه اروپا که در بریتانیا زندگی می‌کنند و همین‌طور سرنوشت مرز در ایرلند شمالی. به نظر می‌رسد، این توافق بر خلاف تاکیدهای ترزا می‌ صورت گرفته است. پیش از این نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرده بود که مذاکرات درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا و روابط آینده آن به‌طور موازی انجام شود.

 فایننشیال تایمز:

از این پس جنگنده‌های امریکایی هدف هستند. این روزنامه با اعلام این خبر در صفحه اول خود به تهدید روسیه درباره حضور هواپیماهای ائتلاف ضد داعش در امریکا پرداخته است. طبق این گزارش وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تمام جنگنده‌های متعلق به ائتلاف امریکایی ضدداعش را که به خاک سوریه نفوذ کنند، سرنگون خواهد کرد. این تهدید، به دنبال اقدام غیرقانونی امریکا در سرنگونی جنگنده ارتش سوریه صورت گرفت. طبق گزارش‌های به دست آمده، یک جنگنده امریکایی یک فروند جنگنده سوخو

۲۲ نیروی هوایی ارتش سوریه را سرنگون کرد. به عقیده کارشناسان، این اقدام غیرقانونی امریکا می‌تواند اوضاع نظامی-راهبردی در سوریه را تغییر داده و حتی روسیه و امریکا را در معرض یک مناقشه جدی و حتی درگیری نظامی قرار دهد. همچنین مقامات دمشق از این اقدام به عنوان «نقض آشکار حاکمیت سوریه» یاد کردند. در این میان در ستاد فرماندهی نیروهای ائتلاف امریکایی ادعا شده که اقدام هواپیمای امریکایی، «کاملا قانونی و تدافعی» بوده  است.

 

ارسال نظر