«ترور سرچشمه» کلید خورد

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸

30 خردادطبقه دوم خانه‌یی قدیمی در مرکز شهر، این روزها لوکیشن اصلی «ترور سرچشمه» جدیدترین اثر مستند «محمدحسین مهدویان» شده و قرار است نود درصد از فیلمبرداری در این محل انجام شود. 10درصد باقیمانده هم مربوط به تصاویر آرشیوی است که طی چهار ماه تحقیق به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، دو اتاق به هم چسبیده در طبقه دوم ساختمان برای انجام مصاحبه‌های این اثر مستند فراهم شده است که تیم تولید روزانه پذیرای چهار مصاحبه‌شونده هستند تا روایت خود را از اتفاقات آن سال‌ها بگویند.

دیوار اتاق بزرگ‌تر انباشته از بریده روزنامه‌هایی مربوط به آن سال‌هاست. روزنامه‌هایی با تیترهایی چون: «ایران در سوگ 72تن از یاران امام خون گریست»، «مراسم هفت شهدای کربلای تهران امروز برگزار می‌شود»، «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود» و...

36سال از اتفاق تلخ انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی می‌گذرد. آیت‌الله دکتر سیدمحمد بهشتی سخنانش را در آن روز تاریخی به این شکل آغاز کرده بود: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند، انتخاب شوند... .»

این آخرین جملات وی پیش از انفجار ساختمان و شهادت بود. جملاتی که حالا روی صفحات روزنامه‌ها به یادگار مانده‌اند و بخشی از صحنه یک فیلم مستند 80 دقیقه‌یی محسوب می‌شوند. مستندی که یک گروه سینمایی پرتعداد، ساخت آن را یک هفته‌یی است، آغاز کرده‌اند و در این روزهای ماه مبارک رمضان، پرانرژی به کار خود ادامه می‌دهند.

در این مستند محمدحسین مهدویان از میهمان دعوت می‌کند تا روی صندلی بنشیند و گفت‌وگو آغاز می‌شود. مستند از واقعه هفت‌تیر و به شهادت رسیدن 72تن از رهبران و اعضای حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ ارائه دهند.

مستند بلند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در نخستین نمایش عمومی در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

 

 

ارسال نظر