دومین جایزه 25 هزار پوندیِ «سباستین بری»

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۹۳

30 خرداد«سباستین بری» نویسنده ایرلندی برنده دو جایزه کتاب سال «کاستا» و نامزد نهایی «من بوکر» موفق شد، جایزه رمان تاریخی«والتر اسکات» را که از مهم‌ترین جایزه‌های ادبی انگلستان محسوب می‌شود برای بار دوم ‌از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، جایزه ۲۵هزار پوندی«والتر اسکات» از مهم‌ترین و گران‌ترین جایزه‌های ادبی انگلستان است که هر سال به بهترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد. در این دوره نام «سباستین بری» که برای نگارش رمان«روزهای بی‌پایان» نامزد شده بود به عنوان برنده اعلام شد.

«بری» در ماه ژانویه سال جاری دومین جایزه کتاب سال «کاستا» را به خود اختصاص داد. برنده جایزه یادبود «جیز تیت بلک» نخستین رمان‌نویسی است که توانسته دو بار جایزه کتاب سال «کاستا» را به خانه ببرد. این نویسنده ایرلندی پیش‌تر دو بار به مرحله نهایی و یک مرتبه به مرحله اولیه جایزه مهم «من بوکر» راه پیدا کرده است. او حالا دومین جایزه «والتر اسکات» را به کارنامه درخشانش اضافه کرده است. «سخت است شادی کودکانه‌ام را از بردن این جایزه توصیف کنم؛ داوران باعث شدند یک مرد ۶۱ ساله احساس کند دوباره ۱۲ساله شده.»

جایزه رمان تاریخی«والتر اسکات» به بهترین رمان از نویسنده‌یی انگلیسی، ایرلندی یا اهل یکی از کشورهای مشترک‌المنافع تعلق می‌گیرد که داستان آن در بیش از ۶۰ سال پیش روایت شده باشد. «فرانسیس اسپوفورد» رمان‌نویسی که با نخستین رمان خود «تپه طلایی» جایزه رمان نخست «کاستا» را به ‌دست آورد و از رقیب‌های سرسخت «بری» برای دریافت جایزه کتاب سال«کاستا» ۲۰۱۷ بود، این ‌بار هم از او شکست خورد. از دیگر رقیب‌های نام‌آشنای «سباستین بری» که به مرحله نهایی این دوره «والتر اسکات» راه پیدا کردند، می‌توان به «رز ترمین» برنده جایزه «اورنج» و «گراهام سوییفت» نویسنده برنده «من بوکر» اشاره کرد. به هر یک از نامزدهای نهایی جایزه‌یی ۱۰۰۰پوندی اعطا می‌شود.

 

ارسال نظر