اعتراف «ترزا می» به قصور در حادثه گرنفل

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹

  فایننشیال تایمز:

این نشریه، در هفته‌نامه خود با اعلام اینکه «ترس‌ها از آتش‌سوزی گرنفل به خشم تبدیل شده است» به گسترش تظاهرات و اعتراض‌ها نسبت به اقدام دولت در رسیدگی به مصدومان اشاره کرده است. معترضان، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بازماندگان بی‌خانمان پس از حادثه آتش‌سوزی بودند. گفته می‌شود، دولت بریتانیا ادعا کرده که مبلغی معادل 8میلیون دلار، برای کمک به بازماندگان این آتش‌سوزی مرگبار اختصاص و وعده تامین اسکان به آنها داده شده است. به نظر می‌رسد این وعده‌ها مردم را متقاعد نکرده و باعث ادامه و گسترش تظاهرات شده است. با افزایش اعتراض‌ها نسبت به نحوه مدیریت این آتش‌سوزی، نخست‌وزیر بریتانیا با ساکنان برج مسکونی گرنفل دیدار کرد و متعهد شد تا خودش فرآیند بازسازی و پیگیری این حادثه را نظارت کند. او با بیان اینکه، واکنش‌ رسانه‌های امدادی و سرویس سلامت ملی قابل تقدیر بوده، اعلام کرد: حمایت از خانواده‌هایی که نیازمند کمک بوده یا اطلاع‌رسانی در ساعات اولیه پس از وقوع این حادثه مهیب به اندازه کافی قابل‌قبول نبوده است. طبق گزارش ارائه شده، ترزا می قصور دولت در آتش‌سوزی برج گرنفل در پایتخت این کشور را پذیرفت.

  نیویورک‌ تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، به پرونده مایکل فلین پرداخته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی امریکا، به اتهام ارتباط با مقامات روسی، برکنار شده بود. نیویورک‌تایمز، در گزارشی به‌طور کامل فعالیت‌های او و همچنین ارتباطش با روسیه را بررسی کرده است. یک نماینده دموکرات کنگره امریکا گفته که مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، هنگام تجدید گواهی عدم سوءپیشینه خود، در مورد درآمدش از روسیه به ماموران حرفی نزده است. این اظهارات درحالی عنوان شده که فلین، دعوت سنا برای شهادت دادن در برابر کمیته اطلاعات و امنیت را نپذیرفته است. همچنین مایکل فلین خواستار دریافت مصونیت قضایی برای شهادت دادن در کنگره در مورد مداخله روسیه در انتخابات شده است.

  واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود با تیتر «استخدام ثابت در کاخ سفید» به مشکلات استخدام و کمبود نیرو در کاخ سفید پرداخته است. به‌تازگی اخبار بسیاری به دست آمده که نشان می‌دهد هنوز بسیاری از سمت‌ها در کاخ سفید خالی مانده است. همچنین کاخ سفید اعلام کرده که نگران کمبود نیروهای متخصص در حوزه امنیت سایبری در امریکاست. پیش از این ترامپ با تاکید بر اینکه کرسی‌های خالی دولت را پر نمی‌کند، گفته بود که در بسیاری از موارد، نمی‌خواهم آن پست‌ها را پر کنم، چراکه نیازی به آنها نیست.» در حالی که در یک‌سو برخی پست‌های ارشد خالی هستند، از طرفی دیگر نیروهای تازه‌یی نیز وارد شده‌اند. با توجه به تغییرات و اخراج‌هایی که دونالد ترامپ پس از رسیدن به کاخ سفید انجام داده، به نظر می‌رسد به سختی بتواند سمت‌های خالی مانده را پر کند.

 

ارسال نظر