موزه‌ای به نام «سایه»

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۲۸

29 خردادمدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت:«هنوز هیچ مستند دقیقی در مورد موثق بودن خانه مطرح ‌شده متعلق به استاد ابتهاج در دست نیست. البته قطعا اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در پی آن است برای استاد ابتهاج به عنوان یکی از مفاخر ایران و گیلان یک موزه در شهر رشت تاسیس کند.»

به گزارش هنرآنلاین، رضا علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اعلام این خبر افزود:«در سال گذشته یکی از اعضای شورای شهر رشت و شهردار منطقه ادعا کردند که خانه‌یی در محله استادسرای شهر رشت متعلق به خانواده هوشنگ ابتهاج است. اما هنوز هیچ سند و مدرک مستندی در این خصوص به دست کارشناسان ما در اداره نرسیده است. متاسفانه مالک فعلی نیز همکاری لازم را برای احصای این موضوع انجام نمی‌دهد.» او در ادامه افزود:«درباره ملک مورد نظر و موثق بودن آن درخصوص اقامت شاعر بزرگ ایرانی و گیلانی هوشنگ ابتهاج در آن برای اداره‌کل موضوع در هاله‌یی از ابهام است. در ادامه بررسی‌ها ادعای دیگری مطرح شد که پلاک دیگری در واقع محل خانه ابتهاج بوده است.» علیزاده تاکید کرد:«نه‌تنها مستندات کافی برای تشکیل پرونده وجود ندارد بلکه مالک فعلی هم اجازه ورود به کارشناسان ثبت معاونت میراث‌فرهنگی استان را نداده و بررسی فنی ملک با مشکل و محدودیت جدی مواجه است.»

 او با اعلام آمادگی کامل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان برای همکاری در این زمینه گفت: عضو شورای شهر رشت و شهردار منطقه که این موضوع را اعلام کردند هیچ‌گونه همکاری انجام نداده‌اند و از طرف دیگر این موضوع به فضای غیرکارشناسی و غیرفنی کشیده شده است. پیش از این یکی از اعضای شورا و شهردار منطقه که ادعای تعلق ملک به خانواده ابتهاج را داشته‌اند خواستار تهاتر ملک یا تملک شده بودند که این کار انجام نشد.» علیزاده در انتها تاکید کرد:«هوشنگ ابتهاج(سایه) افتخار رشت، گیلان و ایران است قطعا ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان در پی آن هستیم که یک موزه مناسب برای این شاعر بزرگ تاسیس کنیم و در این راه همکاری همه ارگان‌ها و اشخاص را می‌طلبیم.»

 

 

ارسال نظر