حزب ماکرون، پیروز انتخابات

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱

 

 وال‌استریت ژورنال:

  این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از امانوئل ماکرون به نتایج انتخابات پارلمان فرانسه پرداخت. این روزنامه با این تیتر که «حزب ماکرون در انتخابات فرانسه قدرتمند ظاهر شد» از پیروزی حزب متعلق به رییس‌جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی خبر داد. به گزارش این روزنامه، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: حزب متعلق به امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی از رقبای خود پیشی گرفته است. بر اساس این گزارش، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، کاندیداهای وابسته به حزب ماکرون، 32.12 درصد آرا را به دست آورده‌اند. در همین حال، حزب جمهوری‌خواهان با کسب 21.59درصد آرا، جایگاه دوم این انتخابات را به خود اختصاص داده‌اند. امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با پیروزی بر مارین لوپن، نامزد راست افراطی به کاخ الیزه راه یافت. پیش از این نیز نهادهای نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌ بودند که حزب ماکرون، اکثریت آرا را برای اشغال 577 کرسی پارلمانی از آن خود خواهد کرد.

 فایننشال تایمز:

«ترزا می، یک مرده متحرک است»، این گفته جرج آزبورن، وزیر دارایی سابق بریتانیا چالش‌های بسیاری را به همراه داشت.  در مقابل وزیر برگزیت بریتانیا با انتقاد از دوگانگی به وجود آمده در حزب محافظه‌کار، ضمن حمایت از ادامه نخست‌وزیری می‌ اعلام کرد که اگر به توافق دلخواه با اتحادیه اروپا نرسد، میز مذاکره را ترک می‌کند.  به گزارش فایننشال تایمز، به گفته آزبورن، او برای ادامه کار خود با مشکلات رهبری مواجه خواهد بود. همچنین این وزیر سابق گفته که نمایندگان حزب محافظه‌کار، از مقاومت خانم می ‌در مقابل پذیرفتن شکست در انتخابات خشمگین هستند. آن‌طور که در این گزارش آمده، در حالی که ترزا می‌ تلاش و رایزنی‌های بسیاری برای تشکیل کابینه جدید خود می‌کند، نظرسنجی‌ها افزایش درخواست برای کناره‌گیری او از قدرت را نشان می‌دهند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در شهر ماراوی در فیلیپین پرداخته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، فعالیت‌های گروه تروریستی داعش که مدت‌های زیادی از دید دولت فیلیپین نادیده گرفته شده بود، افزایش یافته و باعث کشته شدن بسیاری در شهر ماراوی شده است. سه جنگنده امریکایی دوشنبه و در روز استقلال فیلیپین مواضع شبه‌نظامیان در شهر ماراوی را که اکنون در دست داعش است، بمباران کردند. جدیدترین تصاویر منتشر شده از سوی بخش رسانه‌یی داعش حکایت از گسترش فعالیت‌های این گروه تروریستی تکفیری در کشور فیلیپین واقع در جنوب شرق آسیا دارد. در این تصاویر منتشر شده، گروهی از عناصر داعش در فیلیپین در حالی که پرچم این گروه را حمل می‌کنند در بیعت با سرکرده داعش شعار سر می‌دهند.

 

 

ارسال نظر