صادرات 250میلیون دلاری صنایع‌دستی

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۳۸

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال 95 میزان صادرات محصولات صنایع‌دستی کشور به 250میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا، علی حاجی‌شیزری دیروز در مراسم تجلیل از استادان صنایع‌دستی و برندسازی محصولات صنایع‌دستی که در موزه فرش پایتخت برگزار شد، افزود: این میزان صادرات کالای صنایع‌دستی سال گذشته نیز به ترتیب توانست 36 و 116‌درصد نسبت به سال 94 و 93 رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی افزایش صادرات صنایع‌دستی نفیس تا پایان برنامه ششم توسعه خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث فرهنگی همچنین به نخستین گالری اختصاصی ملی صنایع‌دستی کشورمان در مجموعه کاخ موزه سعدآباد اشاره کرد و گفت: این گالری با دستور رییس محترم سازمان میراث فرهنگی در کاخ موزه سعدآباد راه‌اندازی خواهد شد. شیزری با اشاره به اینکه از سال 1343 تاکنون با ظهور تشکیلات خاص برای رشته هنری صنایع‌دستی هیچ گالری در کشور وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تا 2هفته دیگر تجهیزات این گالری اختصاصی در این موزه ایجاد و به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته وی این گالری می‌تواند به عنوان نخستین محل برای عرضه محصولات صنایع‌دستی معرفی شود.

مدیرکل دفتر توسعه و تجهیز سازمان میراث فرهنگی به نبود اعتبار در صندوق کارآفرینی امید در استان‌های اصفهان و تهران اشاره کرد و گفت: با پیگیری سازمان میراث فرهنگی این معضل برطرف شد که تا چند روز آینده اعتبار ابلاغی سال 96 برای توسعه فعالیت هنرمندان به این صندوق کارآفرینی واریز می‌شود. وی افزود: در سال جاری اعتبار صندوق کارآفرین امید استان تهران برای توسعه و حمایت هنرمندان، افزون بر 5 میلیارد تومان است.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و میراث فرهنگی استان این مکان‌ها برای فروش و عرضه محصولات صنایع‌دستی گشایش می‌یابد.

 

ارسال نظر