انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه موزه گوگنهایم

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۲:۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۰۶۲

موزه گوگنهایم نیویورک اخیرا جزییات بخشی از ایده‌های تحقق نیافته فرانک لوید رایت در ساخت این موزه را براساس آرشیو گوگنهایم بررسی کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، براساس این بررسی‌ها طی 16 سالی که عملیات ساخت این موزه طول کشید، تدابیر رایت برای چگونگی شکل‌گیری گوگنهایم دستخوش تغییرات بسیاری شد. از جمله مهم‌ترین این تغییرات، تغییر در نقشه‌های رمپ بزرگ گوگنهایم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بناست. همچنین طی این بررسی‌ها متوجه می‌شویم که الگوی گنبد اولیه که در بنای کنونی گوگنهایم غایب است، چگونه جای خود را به حجم مکعبی شکل حاضر داده است.

همچنین ویژگی‌های مدل فیزیکی ساخته شده در سال 1945 به تجسم آنچه رایت به عنوان طرحی غیرمتعارف در ابتدا برای ساخت این موزه درنظر داشته، کمک می‌کند. موزه سلیمان رابرت گوگنهایم نیویورک از موزه‌های مشهور شهر نیویورک است. موزه در منهتن در کرانه شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. این موزه که در ۱۹۳۷ میلادی افتتاح شد توسط معمار بزرگ امریکایی فرانک لوید رایت طراحی شد. محاسبات فنی این بنا را ویلیام وسلی پیترز انجام داد که آثار هنرمندان امپرسیونیست، مدرن و معاصر را نمایش می‌دهد. معماری این بنا اثر معمار برجسته فرانک لویید رایت است. ماکت گوگنهایم نیویورک در سال 1945 و 8 سال پیش از آغاز عملیات ساخت بنا ارائه شد.

 

ارسال نظر