کاهش ۷۰ درصدی خرید و فروش در بازار لوازم خانگی

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۴۴۷

بازار لوازم خانگی برخلاف ماه‌های گذشته که التهابات زیادی را شاهد بود، این روز‌ها در آرامش نسبی به سر می‌برد. در سال‌های اخیر کیفیت لوازم خانگی تولید شده در داخل کشور با محصولات تولید شده در سایر کشور‌ها قابل رقابت بوده و این موضوع خود نشان‌دهنده بهتر شدن کیفیت اجناس است.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکننده لوازم خانگی ایران گفت: بعضی از شرکت‌های لوازم خانگی، نسبت به سال گذشته رشد ۵ تا ۶ برابری تولید داشته‌اند. سخنگوی انجمن تولیدکننده لوازم خانگی ایران ادامه داد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا؛ در کشور حضور مردم برای خرید لوازم خانگی کمرنگ شده است. این در حالی است که بازار؛ از منظر تقاضا؛ با عدم حضور مواجه شده است. غزنوی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا تولید، با مشکلی روبه‌رو نبوده است افزود: امیدواریم که روند بازار بهبود یابد. سخنگوی انجمن تولیدکننده لوازم خانگی ایران با بیان اینکه امسال ما شاهد رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود‌‌ه‌ایم گفت: اگر شیوع این ویروس در کشور نبود ما شاهد رشد پایداری در این صنعت بودیم. غزنوی ابراز امیدواری کرد که این بازار بتواند همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد، چرا که در غیر این صورت ممکن است در آینده مشکل به وجود آید. در مقابل مرتضی میری رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی در اسفند امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش خرید و فروش را نشان می‌دهد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش در بازار لوازم خانگی کمتر از قبل شده است؛ مردم بیشتر به خرید مواد غذایی گرایش دارند و در حال حاضر کمتر به سراغ لوازم خانگی می‌روند. رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: هم‌اکنون نامه‌ای به رییس بانک مرکزی ارسال کرده‌ایم تا از برگشت چک‌ها طی این

 ۲ ماه خودداری شود و امیدواریم سازمان امور مالیاتی هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

میری گفت: امیدواریم طی سال آینده، وضعیت بازار، روند بهتری به خود بگیرد و خرید و فروش در بازار رونق پیدا کند. رییس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: هم‌اکنون نیرو‌های بازرسی و تعزیزات نظارت کامل بر این واحد‌های صنفی دارند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند آن را به اتحادیه گزارش دهند.

 

ارسال نظر