اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۷۸

عرضه گسترده مایع دستشویی در مترو و میادین تره‌بار

یک مقام مسوول از آغاز تولید ژل ضدعفونی‌کننده دست از شنبه (۱۰ اسفند ۹۸) در کارخانجات شوینده خبر داد و گفت: عرضه گسترده مایع دستشویی به نرخ مصوب در کانتینرهای سیار از ساعات آینده آغاز می‌شود. محمد علم‌بیگی از تغییر برخی از خطوط تولیدی مواد شوینده به تولید ژل ضدعفونی‌کننده دست خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان کارخانجات تولیدی مواد شوینده، بخشی از خطوط تولیدی کارخانجات از شنبه پیش رو، اقدام به تولید گسترده ژل ضدعفونی‌کننده دست خواهند کرد که بر این اساس عرضه گسترده آن در شبکه‌های توزیع مطمئن و فروشگاه‌ها، نیاز مردم را پاسخ خواهد داد. به گزارش مهر، ‌رییس انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده افزود: همچنین کانتینرهای سیاری برای فروش گسترده مایع دستشویی و پودر شوینده در نقاط مختلف شهر اقدام به عرضه مستقیم و بدون واسطه این اقلام بهداشتی خواهند کرد؛ ضمن اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با میادین میوه و تره‌بار، قرار بر این است که عرضه گسترده این محصولات شوینده در غرف ویژه عرضه محصولات شوینده و بهداشتی در ایستگاه‌های مترو، میادین میوه و تره‌بار و کانتینرهای سیار در سطح شهر آغاز شود. او تصریح کرد: هم‌اکنون کارخانجات تولید مواد شوینده و بهداشتی، به صورت سه شیفت اقدام به تولید کرده و جای هیچ‌گونه نگرانی و کمبودی به لحاظ تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم نیست؛ پس نباید نگران بود، چراکه کالا به وفور در کشور تولید شده و به لحاظ تأمین مواد اولیه نیز مشکلی به چشم نمی‌خورد. به گفته علم بیگی، هماهنگی‌های لازم جهت توزیع گسترده و بدون واسطه با نرخ مصوب محصولات صورت گرفته و مردم نباید مواد بهداشتی و شوینده‌ها را بالاتر از نرخ مصوب خرید کنند؛ چراکه فراوانی کالا در کشور وجود دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست. ایران بزرگ‌ترین صادرکننده کالا به افغانستان شد.

قول سازمان حمایت برای کنترل قیمت گوشت قرمز

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: برای کنترل قیمت گوشت قرمز به بازار ورود کرده‌ایم و قول می‌دهیم حتما قیمت را کنترل کنیم. سید داوود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر گفت: متأسفانه بحث‌های هیجانی در مورد ویروس کرونا در این بخش هم اثرگذار بوده به‌طوری‌که با امتناع مردم از مصرف آلایش دام مانند جگر و کله‌ و پاچه قیمت این اقلام کاهش و برای جبران قیمت کلی فروش، قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است.معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت افزود: البته در مورد گوشت گوساله شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم اما این افزایش در یکی دو روز اخیر در گوشت گوسفندی مشاهده شده است. وی با بیان اینکه پیرو این اتفاق و در راستای کنترل قیمت این کالا اکیپ‌هایی از سوی سازمان حمایت در میدان بهمن و مراکز بزرگ عرضه و میادین مستقر شده است، گفت: حتماً در بخش کشتارگاه‌ها هم با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌کننده بر پایه قیمت خرید دام زنده سبک و آنالیز مربوطه تعیین شود. موسوی بیان داشت: هر گونه افزایش قیمت در گوشت قرمز غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود. معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه ذخایر گوشت قرمز منجمد به اندازه کافی است، گفت: امروز هم مجدد در جلسه‌ای تاکید شد تا گوشت قرمز منجمد به وفور در مراکز عرضه، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع و در اختیار مردم قرار گیرد. وی اظهار داشت: البته این تمهیدات پیش از این برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان اندیشیده شده بود و خوشبختانه هیچ مشکلی برای تأمین گوشت قرمز وجود ندارد. موسوی افزود: بر این اساس تمام سهمیه‌های کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز منجمد، مرغ، برنج، شکر، روغن برای استان‌ها مشخص شده و دغدغه‌ای برای تأمین نداریم معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم تاکیدات مکرر مسوولان مبنی بر اینکه همه‌چیز فراوان است و مشکلی نیست، باز هم در بازار شاهد گرانفروشی و اینگونه اتفاقات از قبیل تغییرات ناگهانی قیمت‌ها هستیم و به نظر می‌رسد اقدامات لازم و بازدارنده برای برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه بعضا این اتفاقات ناشی از رفتارهای هیجانی مردم است. ما حتماً برای کنترل قیمت گوشت قرمز ورود کرده‌ایم و قول می‌دهیم قیمت را کنترل کنیم.

ایران بزرگ‌ترین صادرکننده کالا به افغانستان شد

مهر | ایران با صدور کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار به این کشور، جایگاه اول را در صدور کالا دارد. حسیب‌الله موحد، معاون اداره آمار افغانستان، اظهار داشت: کالایی که افغانستان از خارج وارد می‌کند، شامل مواد نفتی، گندم، ماشین‌آلات، روغن خوراکی، منسوجات، محصولات فلزی و برق است. وی افزود: کل واردات افغانستان در سال ۸.۳ میلیارد دلار است که این رقم نسبت به سال گذشته، بیش از هشت درصد کاهش یافته است. موحد ادامه داد: ایران با صدور کالای به ارزش یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار به این کشور، جایگاه اول را در صدور کالا دارد.

 

ارسال نظر