همکاری 2 طرفه برای بهبود مناسبات اقتصادی

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۴۶

علی‌اصغر محمدی سفیر جدید ایران در مالزی و مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران، در راستای بررسی توسعه روابط تجاری بین دو کشور ملاقات و گفت‌وگو کردند و با برشمردن ظرفیت‌هایی چون توانمندی‌های بخش خصوصی ایران یا حضور مالزی در اتحادیه آسه‌آن توسعه همکاری‌های دوجانبه را قابل دستیابی خواندند. سفیر جدید ایران در مالزی در ملاقات با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، کشور مالزی را سرزمین فرصت‌ها دانست و با توجه به ظرفیت موجود و توانمندی‌ بخش ‌خصوصی ایران، توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور با محوریت بخش ‌خصوصی، قابل دستیابی و در دسترس است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، علی‌اصغر محمدی که پیش از این سفیر ایران در فیلیپین بود، پیش از سفر به مالزی و آغاز ماموریت رسمی خود در این کشور، در ملاقات با مسعود خوانساری پیرامون ظرفیت‌های همکاری اقتصادی دو کشور و زمینه گسترش آن به گفت‌وگو نشست. او در این ملاقات، بر آمادگی سفارتخانه ایران در کوالالامپور برای همکاری با تجار و صاحبان بنگاه‌های ایرانی جهت تعامل اقتصادی با همتایان خود در مالزی تاکید کرد و یادآور شد که بخش کنسولی در وزارت خارجه، جایی است که تجار و بازرگانان می‌توانند نسبت به ورود به بازارهای تجاری پیش‌آگاهی به دست آورده و با اطمینان بیشتری تجارت با کشورها و شرکای تجاری خود را پیش برند. محمدی همچنین حجم مناسبات تجاری ایران و مالزی طی 10 ماه امسال را رقمی در حدود 400 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد که مالزی کشوری مستعد برای همکاری‌های چندجانبه است.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست، بر بررسی فرصت‌های اقتصادی مشترک دو کشور در اتاق تهران و تعیین مزیت‌های صادراتی و وارداتی میان دو طرف، تاکید کرد و گفت: اتاق تهران در حال حاضر با مطالعه بازار کشورهای همسایه، در حال تدوین نقشه راه تجاری بخش خصوصی ایران با این کشورهاست که در این میان، با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی که کشور مالزی از آن برخوردار است، این نقشه راه نیز می‌تواند برای این بازار ترسیم شود. مسعود خوانساری در عین حال، از تعیین مکانیزم تبادل کالا به کالا میان دو کشور ایران و مالزی به عنوان فرصتی برای بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور یاد کرد. او با بیان اینکه مالزی جزو کشورهای اتحادیه آسه‌آن است، گفت: میان کشورهای عضو این اتحادیه تعرفه‌های ترجیحی برقرار است و تقویت مناسبات اقتصادی ایران با مالزی می‌تواند راهی برای ورود ایران به بازار دیگر کشورهای عضو این توافق‌نامه باشد.

رییس اتاق تهران همچنین برقراری مناسبات در حوزه فناوری را یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور دانست و عنوان کرد که اتاق بازرگانی تهران آماده است تا با برگزاری همایش‌های تجاری مرتبط با مالزی، به شناسایی بازار و فرصت‌های اقتصادی در این کشور به بخش خصوصی ایران، کمک کند.

 

ارسال نظر