اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۰۱

مالیات جدید از بازار خودرو هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل گفت: متاسفانه بازار به سمتی می‌‌رود که هر روز قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و آقایان فقط حرف می‌زنند و هیچ اقدام عملی در کنترل بازار نداشتند. علی‌رضا پورحسنی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص پیشنهاد وضع مالیات جدید بر خرید و فروش خودرو برای کوتاه کردن دست دلال‌ها و اثرات آن گفت: هم‌اکنون یک رقمی بابت مالیات از طرفین معامله اخذ می‌شود، حالا به بهانه جدید اگر قرار باشد رقم جدیدی گرفته شود هیچ فایده‌ای به جز بالا رفتن هزینه‌ها نخواهد داشت. وی ادامه داد: آقایان فقط به فکر افزایش درآمد هستند اما هیچ بررسی کارشناسی ندارند این طرح اگر واقعا برای حذف دلال بازی باشد باید محدودیت قائل شوند مثلا هر فردی که در سال بیش از 3 بار ماشین خرید و فروش کند باید این اضافه مالیات را بدهد نه اینکه پایه جدیدی تعریف کنند. وی افزود: مصرف‌کننده واقعی در سال نهایت یک‌بار می‌تواند ماشین خود را تبدیل به احسنت کند یا اینکه شاید از ماشینی که خریداری کرده راضی نباشد و بخواهد دوباره آن را تغییر دهد اما هیچ‌وقت این تعداد بیش از سه بار نمی‌شود. پورحسنی در خصوص عرضه خودرو توسط خودروسازان گفت: مشکلات عدیده همچون تحریم‌ها و کمبود قطعه عامل اصلی کاهش عرضه است. اکنون نیز با توجه به نزدیکی ایام عید به‌طور سنتی تقاضا افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر اکنون خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و همه به دنبال حضور در این بازار هستند. وی ادامه داد: دولت به‌طور کامل بازار دلار و سکه را در کنترل دارد و اجازه نوسان را نمی‌دهد پس عملا دیگر این بازارها برای مردم جذابیت ندارد، قیمت خانه هم آنقدر بالا است که فقط عده‌ای خاص توانایی حضور در آن را دارند. به هر حال بازار به گونه‌ای است که هر کسی سرمایه خود را در خودرو بگذارد، از آن کم نخواهد شد. پورحسنی در پایان تصریح کرد: متاسفانه بازار به سمتی می‌‌رود که هر روز قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و آقایان فقط حرف می‌زنند و هیچ اقدام عملی در کنترل بازار نداشتند.

بازار آهن در شوک افزایش قیمت‌ها

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با گلایه از اینکه زمزمه افزایش بیشتر قیمت‌ها باعث شده تا فضا برای حضور دلالان و سوداگران در بازار فراهم شود، گفت: آقایان پاسخ دهند چرا با وجود مازاد تولید رشد قیمت در بازار آهن و فولاد ایجاد شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا رستگار، با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت آهن و میلگرد در بازار، اظهار داشت: زمانی که مازاد تولید هفت تا هشت میلیون تومانی را داریم و در صادرات نیز مشکلاتی به وجود آمده چرا باید در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. او با اعلام اینکه فولادسازان معتقدند کمبود آهن اسفنجی و صادرات آن باعث شده تا قیمت تمام شده برای آنها افزایش پیدا کند، افزود: از آن طرف عرضه فولاد در بورس کالا بدون کار کارشناسی و با رقم‌های بالا صورت می‌گیرد. همین موضوع عاملی شده تا بازار شاهد رشد قیمت‌ها باشد. رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اعلام اینکه در کنار ادعای فولادسازان برای دلایل افزایش قیمت‌ها بازاریان معتقدند کارخانجات به صورت قطره چکانی وارد بازار می‌کنند، گفت: عدم شفافیت و کشف قیمت در بورس کالا، عرضه قطره چکانی فولاد در کنار کمبود آهن اسفنجی باعث شده تا بازار خرید و فروش آهن با التهابات قابل توجهی روبرو شوند. رستگار با گلایه از اینکه زمزمه افزایش بیشتر قیمت‌ها باعث شده تا فضا برای حضور دلالان و سوداگران در بازار فراهم شود، تصریح کرد: ما به عنوان توزیع‌کننده آهن، چندین بار مشکلات بازار را به مراجعه مربوطه از جمله وزارت صنعت گزارش داده‌ایم اما متأسفانه در این رابطه هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است. بی‌سامانی بازار آهن باعث شده تا دلالان در این بازار حضور داشته و مدام به خرید محصولات و احتکارآنها اقدام کنند. او افزود: در حال حاضر قیمت ورق‌های پروفیل 30 درصد و قیمت آهن 25 درصد افزایش پیدا کرده است. جالب اینجاست این رشد قیمت‌ها این روزها متوقف نمی‌شود و مدام بازارشاهد قیمت‌های جدید است. رییس اتحادیه فروشندگان آهن با انتقاد از اینکه چرا در سیاست‌گذاری‌ها برای بازار فولاد حضور تشکل‌ها و اتحادیه‌ها نادیده گرفته می‌شود، گفت: ما به عنوان تشکل توزیع‌کننده آهن از سیاست‌گذاری‌ها خبر نداریم.

اجرای طرح شناسه کالا قاچاق را کاهش می‌دهد

رسول شجری، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز درباره اجرایی شدن طرح شناسه کالا اظهار کرد: اجرایی شدن طرح شناسه کالا در صنعت کفش موجب می‌شود که قاچاق در بازار کم شود. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: بعضی از برند‌ها (نشان خارجی) به تعداد کم وارد بازار می‌شوند در حالی که نیاز و برنامه‌ای برای واردات نداریم. به گفته شجری، اجرایی شدن طرح شناسه کالا از ابتدای امسال کلید خورده است چرا که اکثر تولیدکنندگان صاحب، برند هستند. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به اینکه قاچاق در این صنف نسبت به سال گذشته، کمرنگ شده است، گفت: امیدواریم که همین روند در بازار ادامه داشته باشد. شجری در پاسخ به این پرسش که در شب عید افزایش قیمتی در بازار داریم یا خیر؟ افزود: افزایش قیمتی در بازار نداریم، به‌طوری که بازار، کاملا اشباع شده است و خوشبختانه کمبودی در بازار نداریم. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در ادامه افزود: واحد صنفی کفش مانند هر صنوف دیگر در تلاش است که بتواند در جهت تحقق رونق تولید گام بردارد.

 

ارسال نظر