اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۵۵

فروش فرش دستباف را بالا خواهیم برد

شاتا|رییس مرکز ملی فرش در دیدار با اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران ایجاد تقاضا، خلق ارزش و هویت بخشی فرش دستباف را از برنامه‌های مهم مرکز ملی فرش ایران برشمرد. فرح ناز رافع در دیدار با اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران، انجمن خیریه صنف، انجمن اسلامی صنف و جمعی از پیشکسوتان فرش، با بیان اینکه تحریم در کاهش فرش دستباف نقش داشته ولی تنها دلیل آن نبوده است، تصریح کرد: فرش دستباف در این چند ساله مورد بی‌مهری قرار گرفته و تکیه اقتصاد کشور بر نفت، مانع فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی و صادرات شده است. وی افزود: در حوزه ترویج هنر- صنعت فرش دستباف که تعداد زیادی شغل به آن وابسته است کار درستی انجام نشده است. فرح ناز رافع گفت: یکی از مشکلات اصلی فرش دستباف ایران در بخش داخل، عدم زیرساخت مناسب برای ترغیب و ترویج بازار فروش و در بخش خارجی نداشتن مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی و عدم نظارت درست بر زنجیره تامین فرش است. رییس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: میزان مطالبه‌گری بخش خصوصی و مشوق‌ها بسیار کم بوده است. وی تسهیلات خوب برای تولیدکنندگان، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید فرش، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، ایجادتقاضا و خلق ارزش برای فرش دستباف و مدیریت دانش فنی با هدف تدوین تجربیات نخبگان فرش برای آیندگان را از برنامه‌های مرکز برشمرد. رافع گفت: تقویت برندینگ فرش دستباف ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر با شناسنامه‌دار کردن فرش، هویت بخشی، مشتری مداری و گارانتی فروش محقق می‌شود. از مهم‌ترین مطالبات اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران می‌توان به تخصیص بیمه تامین اجتماعی به بافندگاه واقعی، توجه خاص به تبلیغات، تولید فرش‌های با کیفیت، برطرف ساختن مشکلات بانکی، حضور در نمایشگاه‌ها به صورت گروهی، استفاده از نظرات پیشکسوتان فرش، جلوگیری از تعدد نمایشگاه‌های داخلی با کیفیت نازل، بررسی سلیقه مشتری در نمایشگاه فرش دستباف تهران، اشاره کرد. فروشندگان همچنین تاکید کردند، تولیدکننده باید فرش را برای فروش در اختیار تاجر قرار دهد و مرکز ملی فرش ایران طرح‌های استراتژیک خود را اعلام کنند و از تجربیات پیشکسوتان و نخبگان این حوزه استفاده کند. اولویت‌بندی مشکلات فرش و تمرکز بر رفع مشکلات اساسی این حوزه از دیگر درخواست‌های بخش خصوصی بود. از دیگر نکات مطرح شده توسط اعضاء این بود که تولیدکنندگان و صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند در حالی که فروشندگان معاف نیستند. رییس مرکز ملی فرش در پایان جلسه گقت: در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا میزان فروش بالا برود و برای ادامه راه بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه‌ها و تشکل‌ها همراه باشند.

مرزنشینان کارت‌های کولبری خود را به‌روز کنند

شاتا|رییس سازمان صمت استان کردستان از مرزنشینان خواست برای به روز رسانی کارت‌های کولبری خود اقدام کنند تا از مزایای راه‌اندازی بازارچه‌های موقت مرزی بهره‌مند شوند. محمد دره وزمی در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون ثبت سفارش به ثبت آماری تبدیل شده است، گفت: مرزنشینان در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد به دفاتر پیشخوان مراجعه و اطلاعات کارت کولبری خود را به روز کنند. وی افزود: در صورت عدم تمدید کارت و درج اطلاعات صحیح و به روز آنان نمی‌توانند از این خدمات بهره مند شوند. دره وزمی با بیان اینکه در آینده نزدیک بازارچه‌های موقت غیررسمی فعال خواهند شد، ادامه داد: رفع مشکلات راه‌اندازی بازارچه‌های موقت غیر رسمی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد از اهمیت زیادی برخوردار است. رییس سازمان صمت استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از دو سال پیش دولت برای موضع کولبری مصوبه‌ای ابلاغ کرد که مرز نشینان بتوانند از ظرفیت مرز استفاده بکنند و از تخفیفات سود بازرگانی استفاده کنند، اظهار کرد: درآخرین اصلاحیه آن قرار شد هر خانوار حداکثر چهار نفر و به ازای هر نفر 700 هزار تومان تخفیف سود بازرگانی برای مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر که دارای کارت کولبری یا پیله وری بودند در نظر گرفته شود و خدمات پیله وری نیز در کارت‌شان اضافه شده اما تا حالا به دلایل مختلف راه‌اندازی نشده است.

خداحافظی «حسینی» از دبیرکلی اتاق ایران و عراق

مهر|سید حمید حسینی، از دبیرکلی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق خداحافظی کرد. وی از اسفند ماه سال ۹۵ به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق منصوب شده بود.

 

ارسال نظر