تولیدکنندگان همواره نگران مسائل مالیاتی هستند

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۲۴

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران تاکید کرد که تولیدکنندگان همواره نگران مسائل مالیاتی هستند. امیرحسین کاوه در سمینار آشنایی با مباحث مالیاتی که در سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران عنوان کرد: هنگامی که صحبت از موانع تولید و مشکلات تولیدکنندگان می‌شود ذهن‌ها به سمت مواد اولیه، قوانین کار، مناسبت‌های بین کارگر و کارفرما، قیمت مواد اولیه و تورم می‌رود اما باید توجه کرد که در موانع تولید یک نقاط ناپیدایی مانند مالیات وجود دارد که در صورت عدم توجه و ناآگاهی آسیبی فراتر از تورم و غیره به بنگاه‌های اقتصادی خواهد زد. با رصدی که صورت گرفت متوجه شدیم مشکلات امور مالیاتی برای تولیدکنندگان بسیار نگران‌کننده شده است و این ناآگاهی بر بار مشکلات آنها افزوده است. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان همواره نگران مسائل مالیاتی هستند، افزود: با توجه به این نگرانی‌ها سعی شده در سندیکا از اساتید دانشگاه‌های معتبر و کارشناسان خبره در سازمان مالیاتی و وزارت اقتصاد دارایی دعوت شود تا آخرین تغییرات و رویدادها در حوزه مالیاتی به کارفرماها آموزش دهند. کاوه اظهار کرد: اگر بتوان در این کارگاه‌های آموزشی نگرانی‌های یک تولیدکننده را رفع کرد، بیش از 30 درصد از مشکلات او حل خواهد شد. امیدوارم سایر تشکل‌ها و اتاق بازرگانی از این کارگاه‌ها الگوبرداری کنند.

در ادامه فرشید فریدونی کارشناس مالیاتی در سمینار آشنایی با مباحث مالیاتی که در سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه در همه دنیا اصول مالیاتی مبحثی است که نیاز به آموزش دارد، گفت: به توجه به اینکه در دانشگاه ایران توجه خاصی به مالیات نمی‌شود، سعی شده در مراکز حرفه‌ای یا همایش‌ها به موضوع آموزش مالیات پرداخته شود.

وی همایش‌های آموزش مالیاتی را کامل‌کننده نواقص آموزش دانشگاه‌ها دانست و گفت: این آموزش‌ها کمک می‌کند که مسوولیت افراد به آنها تفهیم شود تا در مسیر اشتباه مالیاتی قرار نگیرند. این کارشناس مالیاتی معتقد است: آموزش‌های مالیاتی در پیشگیری اشتباهات بنگاه‌های اقتصادی بسیار موثر است زیرا تکالیف آنها را در مقابل سازمان مالیاتی به آنها آموزش می‌دهد تا جرایمی برای آنها پیش نیاید که ناشی از عدم آگاهی از تکالیف است. فریدونی اظهار کرد: این آموزش‌ها کمک می‌کند تا مودیان مالیاتی بی‌دلیل و ناخودآگاه در فرایندهای دادرسی قرار نگیرند و تجارتشان در مسیر درست پیش برود و انرژی کمتری برای گرفتاری‌های مالیاتی گذاشته شود.

وی اظهار کرد: در همه دنیا سازمان‌های مالیاتی بحث آموزش را دارند. در ایران نیز سازمان مالیاتی به خصوص در اجرای مالیات بر ارزش افزوده را بالغ بر 10 هزار نفر آموزش داده است. به اعتقاد این کارشناس مالیاتی حوزه اجرا می‌تواند تفاوت‌هایی با حوزه آموزش داشته باشد و این یک امر طبیعی است و نیاز دارد که حوزه‌های حرفه‌ای مانند سندیکاها و انجمن‌ها روی آن کار کنند.

وی ادامه داد: بهتر است که در یک شرایط استاندارد، دانشگاه‌ها تلاش کنند اختلاف‌های خود را در حوزه آموزشی با عمل به حداقل برسانند. البته این اتفاق ممکن است سخت یا زمانبر باشد.

 

ارسال نظر