اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۶۳

پلمب ۴ شهربازی غیراستاندارد در تهران

تسنیم |بازرسان استاندارد در جریان بازرسی از شهربازی‌های شهر تهران، ۴ شهربازی غیراستاندارد را در مناطق جنوبی شهر، شناسایی و پلمب کردند. به گزارش اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد تهران با اشاره بر اینکه حدود 3100 تجهیزبازی در استان تهران دارای مجوز از این اداره‌کل هستند، در خصوص نام 4 شهربازی غیراستاندارد گفت: بازرسان استاندارد، شهربازی فجر در محدوده 15متری افسریه، شهربازی گلگشت در بلوار ابوذر منطقه 15، شهربازی بازینو در خیابان نبرد شمالی و شهربازی بوستان شهدای گمنام در خیابان خاوران را به‌دلیل نداشتن مجوز استاندارد، پلمب کردند. این مقام مسوول افزود: بیش از 20 واحد تولیدی سازنده تجهیزات بازی و شهربازی در استان دارای پروانه کاربرد علامت استانداردند. وی هشدار داد: از آنجا که استاندارد تجهیزات بازی اجباری است، بهره‌برداران بدون مجوز استاندارد، حق بهره‌برداری از این وسایل را ندارند و شهروندان نیز باید مجوز تجهیزات بازی را، حین استفاده، از اپراتور دستگاه مطالبه کنند.

تحریم‌های امریکا علیه فولاد جنگ روانی است

تسنیم|یک عضو انجمن فولاد ایران با اعلام اینکه مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور اعمال سیاست‌های غیر شفاف دولت و وزارت صنعت است، افزود: دخالت در قیمت‌گذاری به همراه ممنوعیت‌های صادارتی شرایط فعالیت را برای تولیدکنندگان فولاد سخت کرده است. رضا شهرستانی با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید امریکا بر علیه صنعت فولاد کشور بیشتر جنبه روانی دارد و تأثیر خاصی بر عملکرد تولیدکنندگان این بخش نخواهد گذاشت، اظهارداشت: این تحریم‌ها تاحدودی می‌تواند قدرت چانه‌زنی خریداران را در سطح بین‌المللی بیشتر کند.  وی با اعلام اینکه مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور اعمال سیاست‌های غیر شفاف دولت و وزارت صنعت است، افزود: دخالت در قیمت‌گذاری به همراه ممنوعیت‌های صادراتی شرایط فعالیت را برای تولیدکنندگان فولاد سخت کرده است. این عضو انجمن فولاد ایران با بیان اینکه ما فقط می‌خواهیم موانع داخلی پیش پای تولیدکنندگان کشور برداشته شود، گفت: در حال حاضر تأمین مواد اولیه واحدهای فولادی از سنگ آهن تا کنسانتره مختل شده است به نحوی که ما قرار بود امسال 28 میلیون تن فولاد تولید کنیم اما به نظر می‌رسد در نهایت به رقم 26 میلیون و 500 هزارتن برسیم.

راه‌اندازی کارخانه طلای هیرد در مهر ۹۹

مهر| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی کارخانه طلای هیرد در مهرماه سال ۹۹ خبر داد. خداداد غریب‌پور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، با سرعت عمل سرمایه‌گذار، روند احداث کارخانه، طی ۱۵ ماه و زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به اتمام می‌رسد. وی یادآور شد: پیش‌تر قرار بود کارخانه فرآوری این معدن ۲ ساله و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. خداداد غریب‌پور ادامه داد: تجهیزات کارخانه تا اسفند امسال وارد و نصب تجهیزات در خرداد ۹۹ انجام می‌شود. رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: معدن هیرد ۴ آنومالی دارد که در حال حاضر در آنومالی ۳ کارخانه فرآوری احداث می‌شود. وی افزود: اکتشافات تکمیلی این معدن در حال انجام است و پیش بینی می‌شود ذخایر قابل توجهی در این معدن به دست‌اید. غریب‌پور با بیان اینکه مسائل زیرساختی این منطقه با همکاری ایمیدرو، نهادهای استانی و سرمایه‌گذار حل می‌شود، تصریح کرد: مساله گاز با پیگیری استاندار خراسان جنوبی تا اسفند انجام می‌شود. بخشی از زیرساخت‌ها همچون آب و برق نیز از منابع داخلی ایمیدرو قابل حل است. رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه استان خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی است، تصریح کرد: ۷۰ درصد زغال‌سنگ کشور در این استان است. همچنین معادن قابل توجه دیگری در حوزه مس، منیزیت، سنگ و غیره در این استان وجود دارد. وی ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی در زمینه محرومیت زدایی و توسعه این منطقه، اقدامات مطلوبی داشته است.

صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری بنگاه‌ها در ۹ ماه

ایرنا|معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط تا پایان آذرماه از مرز ۱.۶ میلیارد دلار گذشت. اصغر مصاحب در گفت‌وگو افزود: ‌مواد غذایی، لوازم خانگی، مواد پلیمری و پلاستیکی، مواد شیمیایی، فرش، چرم و کیف دستی، عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهند.  وی بیان‌ داشت: ‌کمک به راه‌اندازی شرکت‌های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی (تجمیع واحدهای تولیدکننده و صادراتی برای عرضه کالاهایشان با برند مشترک یا به صورت متحدالشکل)، دو فعالیت عمده‌ای است که از سوی این سازمان برای توسعه صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود. این مسوول خاطرنشان‌کرد: تا امروز ۷۲ کنسرسیوم صادراتی و ۶۵ شرکت مدیریت صادرات شکل گرفته و فعالیت دارند. وی در ادامه، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در راستای تقویت صنایع کوچک و حضور در بازار آن کشورها برای این صنایع مثبت ارزیابی کرد.

 

ارسال نظر