شهادت سردا ر سلیمانی باعث همبستگی مردم ایران و عراق شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۴۸

عضو اتاق بازرگانی گفت: مردم عراق طرفدار امنیت هستند و از هر کسی که این مقوله را برای آنها فراهم کند پشتیبانی و حمایت می‌کنند. در این چند روز مشتریان اهل سنت ما بیش از دیگر گروه‌ها به ما تسلیت گفتند و صراحتا اعلام می‌کردند که امروز همین آزادی و امنیت نیم بند را مدیون سردار سلیمانی هستیم. به‌طور کلی حضور شهید سلیمانی در عراق مانند اثر پروانه‌ای است و ایشان در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار بودند. علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر ترور سردار سلیمانی و اتفاقات رخ داده در عراق بر بازار کالاهای ایرانی در این کشور گفت: مردم دو کشور به لحاظ اجتماعی، دینی و فرهنگی با یکدیگر اشتراکات زیادی دارند و اکنون در این کشور فضا به گونه‌ای است که انگار سردار سلیمانی یک ژنرال عراقی بود. بنا بر مشاهدات میدانی ما مردم عراق فارغ از دین، مذهب و حتی جهت‌گیری سیاسی صاحب عزا هستند. همان‌طور که در کشورمان تمام مردم فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی از این اتفاق ناراحت و عزادار هستند، عراق نیز همین‌گونه است.

وی ادامه داد: بغداد یکی از ناامن‌ترین پایتخت‌های جهان است و هر روز در این شهر یک حادثه تروریستی صورت می‌گیرد اما دیدیم که چقدر باشکوه پیکر فرماندهان حشد الشعبی عراق و فرمانده سپاه قدس ایران تشییع شد.

این فعال اقتصادی افزود: مردم عراق طرفدار امنیت هستند و از هر کسی که این مقوله را برای آنها فراهم کند ،پشتیبانی و حمایت می‌کنند، در این چند روز مشتریان اهل سنت ما بیش از دیگر گروه‌ها به ما تسلیت گفتند و صراحتا اعلام می‌کردند که امروز همین آزادی و امنیت نیم بند را مدیون سردار سلیمانی هستیم. به‌طور کلی حضور شهید سلیمانی در عراق مانند اثر پروانه‌ای است و ایشان در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار بودند. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به واسطه فضاسازی دشمنان به خصوص در محیط‌های مجازی و جامعه رسانه‌ای این کشور نوعی دوگانگی و تضاد منافع بین مردم ایران و عراق به وجود آورده‌اند. شریعتی با اشاره به فضاسازی دشمنان برای نابودکردن اصلی‌ترین بازار صادراتی کشور گفت: در دورانی که دشمنان به دنبال تقویت کمپین «نه به کالای ایرانی» یا کمپین «نخرید تا خراب شوند» بودند، ایشان از طریق حشد الشعبی این فضاسازی را شکستند و نگذاشتند که شوک منفی به بازار اصلی صادراتی ایران وارد شود. اکنون با شهادت ایشان چنان همبستگی بین مردم دو کشور شکل گرفته که می‌توان گفت تمام فضاسازی‌ها علیه کالاهای ایرانی از بین رفته است و مردم عراق کالای ایرانی را کالای عراقی می‌بینند و هنگام خرید برند ایرانی نسبت به برند ترکیه، عربستانی یا چینی اولویت دارد. شریعتی در خصوص وضعیت فعلی صادرات به عراق گفت: شرایط مانند قبل است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است حتی نسبت به شرایط بحرانی ماه قبل می‌توان گفت وضعیت بهتر شده است. ارسال کالا بدون هیچ مشکلی از مرزهای مشترک انجام می‌شود و بازگشت پول نیز مانند قبل است.

 

ارسال نظر