قول تولیدکنندگان برای عدم افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۰۴

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از قول تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی برای عدم افزایش قیمت حداقل تا پایان سال جاری خبر داد. مرتضی میری بیان کرد: بازار لوازم خانگی خوشبختانه از ثبات نسبی برخوردار است و مذاکرات اتحادیه با بیشتر کارخانجات تولیدکننده نشان می‌دهد که هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاهای ایرانی مشاهده نمی‌شود و البته در مورد کالاهای خارجی نیز گزارشی نسبت به افزایش قابل توجه قیمت مشاهده نمی‌شود. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در جلسه‌ای که امروز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار خواهد شد، وضعیت کالای قاچاق در حوزه لوازم خانگی نیز تعیین تکلیف می‌شود که چطور در مبادی عرضه و سطح فروشگاه‌ها با عرضه‌کنندگان لوازم خانگی قاچاق برخورد کنیم. وی تصریح کرد: در لوازم خانگی که عمدتا تولید داخلی بوده و واردات آن ممنوع است، انبارها مملو از کالاست و توزیع قطره چکانی کالا از تهران به شهرستان‌ها صحت ندارد. میری در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: مگر اینکه در برخی موارد که بنکداران تهران برای شهرستانی‌ها سقف اعتبار به تناسب معاملات گذشته خود اعمال می‌کردند، به دلیل افزایش تقاضای فروشندگان شهرستانی جهت افزایش این اعتبار با پاسخ منفی مواجه شده باشد. وی ادامه داد: به عنوان مثال یک بنکدار تهرانی برای یک فروشنده یا نماینده خود در شهرستان یک سقف اعتبار به میزان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است و اکنون نماینده وی در شهرستان متقاضی افزایش اعتبار و ارسال کالا به میزان ۲۰۰ میلیون تومان است که به‌طور قطع با پاسخ منفی مواجه می‌شود اما متأسفانه برخی آن را تعبیر به عرضه قطره چکانی لوازم خانگی از تهران به شهرستان‌ها می‌کنند.

میری گفت: تخفیفاتی در ماه‌های گذشته به دلیل رکود بازار از سوی بنکداران به فروشندگان شهرستانی ارایه می‌شد که ممکن است این تخفیفات کاهش یافته یا حذف شده باشد اما در قیمت اصلی کارخانه با سود معقولی که واحد صنفی اجازه اعمال آن را مطابق ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد، صورت نگرفته است. وی تصریح کرد: به دلیل برنامه‌هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به منظور مقابله با عرضه لوازم خانگی قاچاق در سطح کشور و بورس‌های فروش لوازم خانگی در تهران در دستور کار دارد، ممکن است برخی بنکداران تهرانی از ارایه کالاهای قاچاق خودداری کنند و جرأت ارسال آن را نداشته باشند، چرا که احتمال ضبط کالای آنها در میانه راه وجود دارد. این مقام صنفی تأکید کرد: هر گونه تغییر در قیمت لوازم خانگی هیچ ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و امتناع از فروش کالاها تنها در حوزه کالاهای قاچاق مشهود بوده است که به هر حال باید از سطح بازار جمع‌آوری شوند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم برای آن برنامه دارد. میری گفت: به زودی جزییات برنامه‌های مشترک اتحادیه لوازم خانگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سطح عرضه به منظور مقابله با فروش کالاهای قاچاق در سطح بازار اعلام خواهیم کرد.

 

ارسال نظر