اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۸۲

عرضه برنج‌های وارداتی به نرخ مصوب

ایسنا| به گفته دبیر انجمن واردکنندگان برنج، برنج‌های وارداتی (هندی و پاکستانی) به همان نرخ مصوب قبلی و بدون افزایش قیمت در بازار عرضه خواهند شد. مسیح کشاورز با اشاره به اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: به دلیل هزینه‌های متحمل شده در پنج ماه گذشته، به سازمان حمایت پیشنهاد کرده‌ایم که ضرر و زیان ما را در این زمینه جبران کند اما چون به ما ابلاغ شده است که تحت هیچ شرایطی افزایش قیمت نداشته باشیم؛ ما هم در این زمینه در حال همکاری با ستاد تنظیم بازار هستیم و برنج‌های وارداتی به همان نرخ مصوب قبلی وارد بازار خواهند شد. او عنوان کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج هندی در مبادی تامین ۷ هزار و برای مصرف‌کننده معادل ۸ هزار تومان است. همچنین، قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج پاکستانی در مبادی معادل ۷ هزار و ۷۳۰ تومان و برای مصرف‌کننده معادل ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است.

احتمال کاهش قیمت در صنایع پایین‌دست فولاد

ایسنا| دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با تاکید بر اینکه قیمت پروفیل بر مبنای قیمت قبل از اصلاح نرخ بنزین موررد تایید و حمایت تولیدکنندگان است، تصریح کرد: بنابراین اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کنترل قیمت است باید ذره‌بین و نورافکن خود را بر سر بورس کالا روشن کند. امیرحسین کاوه با بیان اینکه تلاش صنایع پایین‌دستی فولاد این است که رشد قیمت بنزین بهانه‌ای برای افزایش قیمت در بازار فولاد نشود، ابراز امیدواری کرد که مواد اولیه لوله پروفیل از جمله انواع ورق فولادی نیز بدون تغییر قیمت در بورس کالا عرضه شود. کاوه عوامل موثر بر قیمت محصولات صنایع پایین دستی فولاد را نرخ ارز، قیمت جهانی و بازار فولاد عنوان کرد و گفت: حتی در مواقعی که قیمت ارز یا قیمت‌های جهانی بالا می‌رود، تولیدکنندگان می‌توانند با بالا بردن میزان عرضه خود، جلو افزایش قیمت محصولات را بگیرند که این روش در شرایط کنونی نیز می‌تواند در صورت پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

قیمت خوراک دام و طیور کاهش یافت

تسنیم| دبیر اتحادیه وارد‌کنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: به دلیل وفور و عرضه بیش از نیاز خوراک دام و طیور در بازار قیمت برخی از نهاده‌های دام و طیور در روزهای اخیر کاهش یافته است. کورش سیامک اظهار کرد: فراوانی نهاده‌های دام و طیور در اقصی نقاط کشور وجود دارد و شاهد انباشتگی بیش از حد ذخایر شرکت‌های دولتی و شبه دولتی و وفور عرضه این محصول هستیم. او افزود: به دلیل وفور و عرضه بیش از نیاز بازار حتی قیمت برخی از نهاده‌های دام و طیور در روزهای اخیر کاهش یافته است. دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ادامه داد: با توجه به اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان، این امر موجب آزادسازی حجم قابل توجه دیگری از نهاده‌های دام و طیور از گمرک و توزیع در بازار می‌شود. او تصریح کرد: قیمت نهاده‌‌های دام و طیور بعد از افزایش قیمت بنزین نه تنها افزایش نخواهد داشت بلکه با ادامه روند تامین این محصول پیش بینی می‌شود قیمت این محصولات دوباره در بازار کاهش یابد.

آماده تامین تخم مرغ برای مردم با قیمت مصوب هستیم

ایلنا| اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در نامه‌ای به معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام آمادگی این اتحادیه برای تامین تخم مرغ برای بازار مصرف خبر داد. رضا ترکاشوند در نامه‌ای به عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار از آمادگی این اتحادیه برای تامین تخم مر غ با نرخ مصوب خبر داد. در این نامه آمده است: «پیرو نامه شماره 98/2476 مورخ  28 آبان ماه 1398 و در راستای همراهی با برنامه‌های کارگروه تنظیم بازار، این اتحادیه آمادگی خود و تشکل‌های عضو در سطح استان‌های کشور را جهت تحویل تخم مرغ با قیمت مصوب به منظور عرضه در میادین میوه و تره بار اعلام می‌دارد.»

استقرار میز دسترسی برخط به صدور گواهی مبدا  الکترونیکی

اتاق بازرگانی تهران| اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای حل مشکل برخی فعالان اقتصادی در دسترسی به سامانه گواهی مبدا، یک میز خدمت‌رسانی در طبقه همکف اتاق مستقر کرده است که اعضا بتوانند امور مربوط به گواهی مبدا خود را از طریق آن با سرعت مناسب انجام دهند. فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن ‌و ‌کشاورزی تهران که به دلیل اخلال و کندی در شبکه سراسری اینترنت کشور نتوانسته‌اند نسبت به صدور یا تغییر گواهی مبدا خود اقدام کنند، از روز چهارشنبه 29 آبان ماه جاری می‌توانند با مراجعه حضوری به ساختمان شماره یک اتاق تهران و دسترسی برخط به سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی، از این خدمت برخوردار شوند. بر اساس این گزارش، دسترسی به این خدمت تنها مربوط به صدور و تغییر گواهی مبداء است و امکان استفاده از سایر دسترسی‌ها به اینترنت از طریق میز ایجاد شده، وجود ندارد.

 

ارسال نظر