اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۰۲

رشد 4 درصدی تولید تایر

ایرنا| سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اعلام کرد: ‌در نیمه نخست امسال ۲۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۳۹ حلقه انواع تایر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد رشد داشته است. مصطفی تنها افزود: وزن تولیدات یاد شده ۱۳۷ هزار و ۸۱۵ تن بود که از نظر وزنی در مقایسه با ۶ ماه نخست پارسال پنج درصد کاهش داشته است. او افزایش حلقه‌ای و کاهش وزنی را به معنای تولید کمتر تایر سنگین و تولید بیشتر تایرهای سبک عنوان کرد. این مقام صنفی عنوان کرد: در مدت یاد شده کاهش تولید تایرهای باری و اتوبوسی بایاس، همچنین کاهش تولید تایرهای دوچرخه، راه‌سازی و صنعتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت رسید.

قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد

تسنیم| دبیر انجمن روغن نباتی گفت: قیمت روغن نباتی بعد از افزایش قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد. امیر هوشنگ بیرشگ اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر حمل و نقل روغن خام و تصفیه شده با ماشین‌های گازوئیل سوز انجام می‌شود و افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام شده روغن نباتی تاثیر چندانی نخواهد داشت. او با اشاره به اهمیت روغن نباتی به عنوان یک کالای اساسی و استراتژیک در سبد خانوار و همچنین سایر بخش‌هایی صنایع غذایی گفت: در راستای همراهی با مردم و دولت، صنعت روغن نباتی هیچ‌گونه افزایش قیمتی حتی در خرده فروشی لحاظ نخواهد کرد. بیرشگ ادامه داد: با توجه به میزان کافی ذخایر روغن نباتی در کشور، بازار روغن نباتی در کمال آرامش و بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی به کار خود ادامه خواهد داشت.

افزایش قیمت بنزین تاثیری بر زغال‌سنگ ندارد

ایلنا| دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران از افزایش مصرف زغال‌سنگ تا آخر امسال خبر داد و گفت: اکنون مصرف زغال‌سنگ در کشور 2.5 میلیون تن است. اما در آینده نزدیک به دلیل راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای و احتیاج کارخانه‌های فولادسازی، این میزان به 4 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که بخش زغال‌سنگ نسبت به نیاز رشد نکرده و بخش قابل توجهی از نیاز کشور وارد می‌شود. سعید صمدی با بیان اینکه صنعت زغال‌سنگ بسیار اشتغالزا است، تصریح کرد: اگر دولت برنامه‌ریزی اساسی برای سرمایه‌گذاری جدید در بخش زغال سنگ انجام ندهد، قطعا واردات زغال‌سنگ افزایش پیدا خواهد کرد و این امر در شرایط فعلی اقتصادی کار سختی خواهد بود. او با اشاره به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در بخش معدن گفت: در ایران به دلیل اینکه از زغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی استفاده نمی‌شود، به همین دلیل در زمانی که قیمت و میزان تولید سوخت‌های فسیلی نوسان پیدا کند؛ تاثیر روی زغال‌سنگ نخواهد گذشت. صمدی با بیان اینکه در ایران تنها رقیب زغال‌سنگ، گاز صنعتی است، افزود: زغال‌سنگ تنها متاثر از نوسانات قیمت و تولید گاز صنعتی است، هنگامی که قیمت گاز صنعتی واقعی شده یا جهش پیدا کند، زغال‌سنگ مزیت پیدا خواهد کرد.

پیشرفت قابل توجه قطعه‌سازی لوازم خانگی

شاتا| رییس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: امسال نمایشگاه لوازم خانگی در سه بخش شامل بخش‌های صنایع انرژی بر، صنایع غیرانرژی‌بر و قطعات برپا خواهد شد. حبیب‌الله انصاری با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر شامل گاز و برق می‌شود، اظهار کرد: در بخش صنایع غیرانرژی تمام ظروفی که در ایران تولید می‌شوند اعم از بلور، کریستال و چینی به نمایش درمی‌آید. او افزود: ایران در تولید ظروف چینی شهرت خوبی در بازار جهانی دارد و علاوه بر این در بخش قطعه‌سازی لوازم خانگی نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم به گونه‌ای که با کشورهای مطرح در این زمینه رقابت داریم. این مقام صنفی با بیان اینکه تنها قطعه لوازم خانگی که در کشور تولید نمی‌شود دستگاه کمپرسور یخچال است، عنوان کرد: امروزه ارتباط میان قطعه‌سازان و شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا امسال نیز شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور فعالی خواهند داشت. به گفته او، امسال سال رونق تولید داخل است و زمانی می‌توانیم این شعار را محقق کنیم که تولید داخل افزایش یابد و به دنبال آن بازار داخل نیز توسعه یابد. انصاری ادامه داد: ایران با برخورداری از نیروی کار مختصص و تکنولوژی‌های به روز می‌تواند از مزیت همسایگی با 15 کشور بهره برده و با رشد صادرات میزان تولید داخل را نیز رونق دهد. او با اشاره به فروش لوازم خانگی قاچاق در داخل کشور بیان کرد: با وجود آنکه از سال 97 ورود کالاهای خارجی به کشور ممنوع شده، اما متاسفانه همچنان شاهد ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور هستیم که باید در راستای تحقق هدف رونق تولید به صورت جدی برای آن تصمیمی گرفته شود. انصاری با اشاره به حضور تولیدکنندگان قطعات لوازم خانگی در نمایشگاه‌های که در کشور سوریه و عراق برگزار شد، گفت: این حضور در راستای توسعه مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی و با هدف بررسی چالش‌ها و موانع پیش روی صادرات به این کشورها انجام شد.

 

ارسال نظر